۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۳۹
کد خبر: 82192699
T T
۰ نفر
سفیر آفریقای جنوبی از علاقه مندی سرمایه گذاران این كشور برای فعالیت در ایران خبر داد

قزوین - ایرنا - سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران گفت: سرمایه گذاران این كشور در بخش های صنعت و كشاورزی علاقه مند به همكاری با همتایان ایرانی خود هستند.

به گزارش ایرنا، ویلیام مكس فلمن وایت هد بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: دو كشور در زمینه تحقیقات و فناوری و در حوزه های كشاورزی، خودروسازی، استفاده از انرژی های نو و ساخت هتل می توانند از تجربه های یكدیگر استفاده و با هم همكاری داشته باشند.
وی، روابط میان آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران را صمیمی خواند و ادامه داد: دو كشور علاوه بر روابط دیپلماتیك و سیاسی در زمینه های اقتصادی نیز می توانند همكاری های گسترده ای با یكدیگر داشته باشند.
این دیپلمات آفریقایی از ایران به عنوان دروازه ورود به آسیای میانه نام برد و افزود: آفریقای جنوبی به گسترش همكاری های خود در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با ایران راغب است و در این رابطه هیچ مانعی پیش روی خود نمی بیند.
سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران در رابطه با سفرش به قزوین، یادآور شد: این سفر می تواند آغازگر روابط استان با كشور ما در زمینه های مختلف، به ویژه اقتصادی باشد.
وی در ادامه خواستار برقراری همكاری های علمی میان دانشگاه های قزوین و آفریقای جنوبی شد و افزود: شركت های دانش بنیان قزوین می توانند در زمینه های مختلف علمی و تحقیقاتی همكاری خوبی را با همتایان خود در آفریقای جنوبی داشته باشند.
استاندار قزوین نیز در این دیدار به سابقه تاریخی و فرهنگی این شهر اشاره و گفت: خوشبختانه قزوین امروز به عنوان یكی از استان های استراتژیك ایران به شمار می رود.
فریدون همتی از قزوین به عنوان نقطه ای با تمدن 9 هزار ساله یاد و اضافه كرد: این منطقه همچنین در دوران صفویه بیش از نیم قرن پایتخت كشور ایران بوده است.
وی به ظرفیت های موجود اقتصادی قزوین در حوزه های كشاورزی و صنعتی نیز اشاره و ادامه داد: قزوین در این دو رابطه از قطب های مهم و كارآمد كشور به شمار می رود.
همتی، قزوین را پنجمین استان صنعتی ایران دانست و گفت: نخستین شهر صنعتی كشور به نام البرز در این استان راه اندازی شده كه این موضوع خود گویای ظرفیت های تولیدی این بخش در منطقه است.
استاندار قزوین با بیان اینكه سرمایه گذاران خارجی با توجه به وجود ظرفیت ها و استعدادهای بالای اقتصادی استان، علاقه مندی زیادی را برای فعالیت از خود نشان می دهند، ادامه داد: حتی در زمان تحریم ها نیز فعالان اقتصادی خارجی بدون نگرانی و دغدغه در این استان فعالیت داشته و مورد حمایت جدی دولت نیز قرار داشتند.
وی اضافه كرد: پس از توافق هسته ای و برجام نیز علاقه خارجی ها برای سرمایه گذاری در بخش های صنعت و كشاورزی بیشتر شد تا جایی كه این روزها شاهد رفت و آمد هیات های مختلف اقتصادی و تجاری خارجی به این استان بوده ایم.
استاندار قزوین در پایان با اشاره به علاقه مندی برای برقراری همكاری میان این استان در زمینه های اقتصادی با كشور آفریقای جنوبی، گفت: فعالان اقتصادی قزوین و آن كشور می توانند در بخش های خودروسازی، ساخت هتل، اماكن گردشگری و تولید انرژی های پاك با یكدیگر همكاری داشته باشند.
سفیر آفریقای جنوبی در ایران به منظور آشنایی با توانمندی های اقتصادی قزوین روز چهارشنبه به این استان سفر كرده است.
3013/8054

سرخط اخبار استان‌ها