چاق‌ترین وزیر بهداشت جهان، کمپین مبارزه با چاقی راه انداخت

مگی‌ د بلاک، وزیر بهداشت بلژیک که چندی پیش چاقی‌اش او را تبدیل به سوژه اصلی رسانه‌های این کشور کرده بود، کمپین مبارزه با چاقی راه انداخت.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی سیاستمداران به سبب فساد یا بی‌کفایتی با حملات انتقادی مواجه می‌شوند اما وزیر بهداشت بلژیک ظاهراً اولین سیاستمداری محسوب می‌شود که به دلیل چاقی بیش از حد برای سمتی که در دست گرفته مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

وقتی خانم «مگی د بلاک»، ۵۲ ساله، با حدود ۱۲۷ کیلوگرم وزن خود برای در دست گیری وزرات بهداشت انتخاب شد بسیاری از این انتصاب شگفتزده شدند.

منتقدان گفته‌اند که وی نمی‌تواند الگویی خوب برای کشوری باشد که با رشد فزاینده چاقی در میان مردمش روبروست اما او که به دلیل مشکلی در دستگاه گوارش تحت درمان و در حال مصرف دارو به همین منظور است تاکنون در برابر چنین انتقادهایی بی‌توجهی نشان داده است و فقط در نظراتی کوتاه گفته است: «من مدل زیبایی نیستم اما شما باید به جای ظاهربینی به درون و شخصیت افراد توجه کنید».

در همین حال، پایگاه خبری شبکه العالم نیز خبر داده است نخستین کسی که جرقۀ اعتراض به این وزیر را کلید زد خبرنگار یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا بود که در توئیتر خود نوشت: بلژیک، وزیر بهداشتی چاق دارد، شاید گفته شود این انتقاد نابجاست، اما پس تکلیف «تناسب» و هماهنگی [میان ظاهر شخص با منصبش] چه می‌شود؟!

پس از آن برخی از روزنامه‌نگاران با موضعی حمایت‌آمیز در برابر گفته‌های این خبرنگار، تاکید کردند که وزیر باید الگوی همگان باشد اما با انجام یک نظرسنجی، مردم نشان دادند که نگاهی متفاوت به این موضوع دارند زیرا ۷۴ درصد از مردم این کشور، از «مگی د بلاک» در جایگاه وزیر بهداشت بلژیک حمایت کرده بودند و این مساله نشان می‌داد انتقادِ مطرح شده کاملا نابجاست، بویژه پس از آنکه مشخص شد چاقی وزیر به دلیل بیماری مزمن اوست.

روزنامه مورگن هم در واکنشی به انتقادات نوشت: در زمانه‌ای که دیکتاتوری ظاهرپرستی حکم می‌راند، دکتر «مگی د بلاک» نمادی اثرگذار از زنان موفق است فقط از هیکلی در مقیاس معیارهای رایج برخوردار نیست.

وزیر بهداشت در همان زمان گفته بود: این مسائل، جایگاهی ندارد و همکارانم درباره من، بر اساس ظاهرم قضاوت نمی‌کنند، بلکه توجه بیش از پیش ِ من به کارم را مدنظر قرار می‌دهند.

منبع:سلامت آنلاین
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.