راهکارهای توسعه همکاری های کشاورزی گیلان و ارمنستان بررسی شد

استاندار گیلان ظهر امروز در روز پایانی سفر به جمهوری ارمنستان با وزیر کشاورزی این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر نجفی در این دیدار که با حضور نمایندگان بخش خصوصی کشورمان صورت گرفت به تشریح قابلیت و توانمندی‌های استان گیلان در بخش‌های گوناگون کشاورزی، صنعتی و اقتصادی پرداخت وبا یادآوری تجربیات ارزشمند کارآفرینان گیلانی در امر توسعه‌ی مسائل کشاورزی و شیلاتی آمادگی بخش‌های خصوصی و دولتی استان را برای ارائه‌ی دانش فنی در بخش‌های گوناگون تولیدی و فرآوری اعلام کرد.

دکتر نجفی با مهم شمردن همکاری‌های دوجانبه در بخش کشاورزی فراهم سازی زمینه‌های لازم برای توسعه‌ی همکاری‌ها در این بخش بویژه در زمینه‌های دام و طیور ، شیلات و کشت گلخانه‌ای را خواستار شد.

استاندار گیلان همچنین با تأکید بر روان سازی مبادلات بازرگانی بر بازبینی و اصلاح تعرفه‌های کالاهای ایرانی و لزوم گسترش چتر حمایتی از افزایش مبادلات بازرگانی تأکید کرد.

وزیر کشاورزی ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت بالای کشورش در زمینه‌ی صدور انواع محصولات دامی و فرآوری شده آمادگی خود را برای پذیرش سرمایه گذارا ایرانی در این زمینه اعلام کرد.

کاراپتیان ضمن استقبال از سفر هیأت‌های کارشناسی تجاری ایرانی بر لزوم تأسیس شرکت‌های مشترک با هدف افزایش سطح مبادلات تجاری و همکاری‌های کشاورزی شدند.

سرگو کاراپتیان همچنین با اشاره به عضویت کشورش در اتحادیه‌ی اوراسیا ، ارمنستان را سر پل مناسبی برای افزایش صادرات محصولات ایرانی به کشورهای عضو این اتحادیه با استفاده از مزایای در نظر گرفته دانست .

وزیر کشاورزی ارمنستان همچنین با یادآوری پیشینه تولید ابریشم در کشورش خواستار بهره‌گیری از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌ی ابریشم و صنایع جانبی آن شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =