۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۰۳
کد خبر: 82111342
T T
۰ نفر
صنايع تبديلي كشاورزي خراسان شمالي يك ضرورت اجتناب ناپذير است

بجنورد – ايرنا – امام جمعه بجنورد گفت: با وجود 143 هزار تن ضايعات سالانه باغي و زراعي در استان وجود صنايع تبديلي براي جلوگيري از هدررفت اين محصولات يك ضرورت است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام ابولقاسم يعقوبي روز دوشنبه در ديدار مسئولان جهاد كشاورزي استان به مناسبت هفته جهاد كشاورزي اظهار كرد:علاوه بر زيان هاي ناشي از تأثير منفي ضايعات محصولات كشاورزي بر توليد كنندگان و بازار مصرف داخلي، اين موضوع تأثير نامطلوبي بر صادرات غيرنفتي كشور به ويژه در بخش صادرات محصولات كشاورزي و صنايع غذايي داشته است.
وي افزود: استان ما به دليل چهار فصل بودن بسترهاي لازم براي صادرات محصولات باغي و زراعي را به كشورها و استان هاي همجوار را دارد با اين وجود در سال هاي گذشته باوجود تلاش هاي صورت گرفته هنوز به نقش واقعي اين بخش در اقتصاد استان توجه نشده است.
امام جمعه بجنورد تصريح كرد: كشاورزان استان در بخش تسهيلات هم داراي مشكلاتي هستند كه بايد جهاد كشاورزي با همكاري بانك ها شرايط لازم را براي ارائه تسهيلات فراهم نمايند.
وي همچنين از نوغانداري به عنوان يك مزيت نسبي در استان نام برد وعنوان كرد: نوغانداران استان مواد اوليه را از استان هاي همجوار فراهم مي كنند كه لازم است جهاد كشاورزي در اين عرصه هم ورود كند تا اين صنعت به بهره وري كامل برسد.
امام جمعه بجنورد خاطرنشان كرد: مسئولان اين اداره كل با جهادي كار كردن و همت زياد سعي كنند تا كشاورزي استان را به جايگاه لازم خود برسانند.
6003/1744

سرخط اخبار استان‌ها