افزون بر 40 هزار نهال موز در سيستان و بلوچستان توليد شد

زاهدان- ايرنا- مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: افزون بر 40 هزار نهال كشت بافت موز سالجاري در استان توليد شد.

اردشير شهركي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: امسال براي نخستين بار نهال كشت بافت موز در سيستان و بلوچستان در مركز تحقيقات كشاورزي در جنوب استان توليد شد اين در حالي است كه اين نهال ها سالهاي گذشته از استان هاي تهران و اصفهان تامين شده بود.
وي با بيان اينكه هم اينك حدود پنج هزار هكتار از باغات سيستان و بلوچستان به توليد موز اختصاص دارد گفت: توليد نهال كشت بافت موز با توجه به فراهم بودن شرايط آب و هوايي استان براي توليد موز كمك قابل توجه اي به توسعه اين باغات و در نتيجه تحقق اقتصاد مقاومتي در منطقه مي كند.
مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان افزود: اين استان با توليد سالانه بيش از 120 هزار تن موز رتبه نخست توليد اين محصول را در كشور به خود اختصاص داده است.
هم اينك در بيش از 200 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي سيستان و بلوچستان محصولات زراعي و 80 هزار هكتار از باغ هاي استان انواع ميوه هاي گرمسيري، نيمه گرمسيري و سردسيري توليد مي شود.
استان سيستان و بلوچستان از آب و هواي متنوعي براي كشت انواع محصولات كشاورزي برخوردار است بگونه اي كه جنوب اين استان شامل چابهار، كنارك، نيكشهر، سرباز، قصرقند، فنوج، ايرانشهر و دلگان توانمندي زيادي در توليد ميوه هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري(موز، انبه، پاپايا، گوواوا، مركبات، انجير، مركز استان شامل خاش و ميرجاوه و زاهدان ميوه هاي سردسيري و شمال استان (زابل، هيرمند، زهك، نيمروز و هامون) غلات و حبوبات و ميوه هايي چون هندوانه، انگور زودرس ياقوتي و خربزه توليد مي شود.
7316 /8005 /6081

سرخط اخبار استان‌ها