۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵

معاون اداره جهاد کشاورزی اردبیل:

تنها راهکار کاهش خسارت سرمازدگی در اردبیل کاشت درخت دیررس است

تنها راهکار کاهش خسارت سرمازدگی در اردبیل کاشت درخت دیررس است

اردبیل – معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تنها راهکار کاهش سطح خسارت سرمازدگی در باغات استان کاشت درختان دیررس است.

اصغر پرتوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اذعان به خسارت قابل‌توجه سالانه سرمازدگی در باغات استان تصریح کرد: برای کاهش سطح خسارت باید درختان دیررس و مقاوم به سرمازدگی در باغات کاشته شود.

وی افزود: در واقع بی‌توجهی به این مهم موجب شده در بهمن و اسفند ما با وضعیت مطلوب جوی برخی درختان از خواب زمستانی بیدار شده و شکوفه کنند و در ادامه با بارش‌های آخر اسفند و اول فرودین ماه دچار سرمازدگی شوند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان تأکید دارد که در سال جاری توسعه کاشت درختان دیررس توسط جهاد کشاورزی استان دنبال می‌شود و این گروه از درختان شکوفه دهی با تأخیر دارند که مانع از سرمازدگی درخت می‌شود.

پرتوی با اشاره به توزیع درختان دیررس یارانه دارد در مناطق سردسیر از جمله شهرستان خلخال افزود: علاوه بر این در نیر، نمین، سرعین، مشگین شهر، گرمی و اردبیل توزیع این درختان در حال اجرا است.

وی در خصوص تأثیر سامانه‌های تگرگ زدایی نصب شده در شهرستان مشگین شهر در کاهش سطح آسیب افزود: ۱۲ دستگاه تگرگ زدایی در این شهرستان نصب شده که تگرگ را به شکل برف درمی‌آورد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان در مقابل این دستگاه در خصوص کاهش محسوس دما و سرمازدگی اقدام خاصی ندارد و بهتر از اتکا به سامانه کاشت درختان دیررس است.

کد خبر 3593628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha