مدیرصنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری گفت : برندسازی حلقه مفقوده‌صنایع تبدیلی کشاورزی و اقتصاد مقاومتی است و هم اکنون یک نگاه حاکمیتی مؤثر در حوزه برندسازی دراقتصاد کشور وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان ، مهندس طهمورث فتاحی با اعلام اینکه در دنیای امروز برندسازی با افزایش حجم عرضه بر تقاضا در جایگاه مهمی قرار گرفته است، اظهارداشت: در این شرایط مصرف کنندگان کالاهایی را خریداری می‌کنند که نسبت به آن اعتماد بیشتری دارند.

فتاحی اضافه کرد: به عنوان یک کارشناس اقتصادی در حوزه صنایع کشاورزی باید بگویم نقش برند در بخش صنایع غذایی بسیار پررنگ تر است. البته در اهداف اقتصاد مقاومتی هم افزایش تولید ناخالص ملی تأکید شده که در این میان صنعت کشاورزی می تواند برای تحقق این هدف مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه ما هنوز از پتانسیل کشور در ارائه برندهای مختلف استفاده نکرده‌ایم، گفت: هم اکنون برخی از تولیدکنندگان ارتباط مستقیمی با مصرف کنندگان ندارند و از طریق واسطه ها که تقاضای کالاهای درجه دو یا سه دارند به فعالیت می پردازند.

مدیرصنایع کشاورزی استان تصریح کرد: ایران یک کشور اسلامی است و در بازار کشورهای منطقه و مسلمان می‌تواند با برند سازی اقدامات مؤثری را انجام دهد.زیراکه ، تجارت حلال در دنیا رقمی حدود 2.3 میلیارد دلار و بخش غذا رقم 700 میلیون دلاری را در سال 2015 به خود اختصاص داده است اما ما هنوز نتوانسته ایم در این بازارها حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برند سازی از جمله موضوعات حوزه دانش بنیان است که وقتی با علم و خلاقیت تلفیق شود ارزش افزوده بالایی داشته و در مقاوم سازی کشور بسیار مؤثر است.و برندسازی تأثیر عمده‌ای در تغییر اقتصاددارد

فتاحی تصریح کرد: برای برند سازی در استان و کشورعلاوه بر حمایت دولت و مدیران نیازمند تغییر نگرش مردم به تولید ملی نیز هستیم. نقش و نگاه مردم در برند‌ها موجب می‌شود تا نگاه توسعه‌ برندینگ در کشور ایجاد شود. به صورت کلی برند سازی باید در سه وجه مدیریت خصوصی، دولت و نگاه اجتماعی و تعامل مردم مورد توجه کشورها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای تغییر نگاه مردم و تمایل به برندسازی در کشور مسئولان باید به کارآفرینان کمک کنند، گفت: برند ملی باید بخشی از منافع ملی باشد حتی بنده اعتقاد دارم که فروش صحیح محصول در داخل کشور خود صادارت زا است و تراز اقتصادی را مثبت می‌کند.

فتاحی افزود: در حال حاضر نگاه ارگان‌ها به برند داخلی نامناسب و حتی قوانین زائدی وجود دارد که برای رفع آنها باید از اقتصاد دستوری فاصله گرفته و اقدامات لازم را برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رقابتی در کشور انجام دهیم.

وی ، تصریح کرد: محبوبیت یک کالا نه تنها هویت اقتصادی کشورها را بالا می برد بلکه رشد و شعور فعالیت مردم را هم بیشتر می‌کند در همین زمینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باید از یکی از ابزارهاهمانند تولید برندهای مطرح و با کیفیت در بخش‌های مختلف استفاده کنیم

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =