• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95031713611
  • خبرنگار : 71214

رونق معاملات بورسی جو در روزهای اخیر

رونق معاملات بورسی جو در روزهای اخیر

بالاخره پس از چند هفته تردید معامله‌گران در خصوص خرید جو دامی تولید داخل که در قالب ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی در بورس کالای ایران عرضه می شود، طی روزهای اخیر این معاملات روند رو به رشدی به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، به دنبال اعلام سیاست های دولت مبنی بر توقف ثبت سفارش جو وارداتی و همچنین پایان تخصیص ارز مبادله ای به واردات این محصول که در راستای حمایت از تولید داخل این محصولات اعمال شده است، خریداران محصول جو دامی اقدام به خرید از تابلوی معاملات بورس کالای ایران کردند.

طبق اعلام بورس کالای کشاورزی در معاملات روزهای گذشته، 1710 تن جو دامی از خوزستان با قیمت پایه و معاملاتی 6800 ریال، 150 تن از قم با قیمت معاملاتی 7600 ریال، 30 تن از بوشهر به قیمت 7100 ریال و 690 تن از اصفهان با قیمت معاملاتی 7300 ریال از روی تابلوی بورس توسط مصرف کنندگان و اتحادیه ها خریداری شده است که با توجه به اطمینان خریداران از مناسب بودن قیمت های تابلوی بورس کالای ایران که توسط شرکت پشتیبانی امور دام اعلام شده است به نظر می رسد این روند طی روزهای آینده استمرار یافته و تقویت می شود.

به گفته برخی کارشناسان، جو داخلی در مواردی متقاضیان بیشتری نسبت به جو وارداتی دارد و به همین واسطه مقایسه قیمت جو داخلی که بسته به استان تولید کننده و فاصله از بازار مصرف، قیمتهای متقاوتی را شاهد است لزوماً نمی تواند نگاه درستی به قیمت هر یک از این محصولات را ایجاد کند.

در این راستا در روزهای اخیر دیده می شود که جو تولید داخل که از محل های تحویل نزدیک به بازارهای پرمصرف عرضه می شود مورد اقبال جدی تر خریداران قرار گرفته است.

گفتنی است امسال براساس مصوبه هیأت وزیران، کل جو دامی و ذرت دانه ای تولید داخل در قالب سیاست قیمت تضمینی (جایگزین سیاست خرید تضمینی) از طریق تابلوی بورس کالای ایران عرضه شده و مبلغ معامله به فاصله چند روز بعد از انجام معامله توسط وزارت جهاد کشاورزی به حساب کشاورزان واریز می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha