مشكلي در تامين اقلام مورد نياز مردم در ايام ماه مبارك رمضان وجود ندارد

اروميه- ايرنا- رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: اقلام مصرفي و ضروري مورد نياز مردم استان در ايام ماه مبارك رمضان از قبيل گوشت، برنج، شكر، روغن نباتي به ميزان لازم ذخيره سازي شده و هيچ مشكلي در تامين نياز شهروندان استان در تامين اين اقلام وجود ندارد.

اسمعيل كريم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براي تامين اقلام پرمصرف در ماه مبارك رمضان 820 تن شكر و 800 تن گوشت مرغ در مركز پشتيباني امور دام موجود بوده و همچنين 85 تن گوشت قرمز و هفت هزار و 500 تن برنج خارجي در مركز غله و خدمات بازرگاني استان ذخيره سازي شده است.
وي بيان كرد: مقرر شده در ايام ماه مبارك رمضان گوشت مرغ منجمد در صورت نياز بازار به قيمت هر كيلو 48 تا 50 هزار ريال، 85 تن گوشت قرمز منجمد به قيمت 190 تا 200 هزار ريال، برنج خارجي به قيمت 23 هزار تا 25 هزار ريال و شكر به قيمت هر كيلوگرم 24 تا 25 هزار ريال و برخي اقلام ديگر از قبيل روغن نباتي و مواد لبني و خرما براي تامين نياز مصرف‌كنندگان در سطح مراكز عرضه و فروشگاههاي زنجيره اي استان عرضه شود.
كريم زاده گفت: فروشگاههاي عرضه مستقيم كالا به مناسبت ايام ماه مبارك رمضان نيز به تعداد 430 غرفه در سطح استان در اين ايام ماه مبارك رمضان آماده خدمت رساني به همشهريان در خصوص تامين مايحتاج ضروري مورد نياز خود در اين ماه است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي به جوجه ريزي دو ميليون و 950 هزار قطعه در ارديبهشت ماه سال جاري در سطح مرغداري هاي استان اشاره كرد و افزود: توليد بيش از پنج هزار و 400 تن گوشت مرغ در خرداد و اوايل تيرماه در آذربايجان غربي پيش بيني مي شود.
وي بيان كرد: با توجه به اينكه مصرف سرانه گوشت سفيد در استان در ماههاي پر مصرف سال از جمله ماه مبارك رمضان 150 تن مي باشد، براي ماه مبارك رمضان ذخيره سازي كافي گوشت مرغ و به طور متوسط روزانه 30 تن بيشتر از مصرف روزانه براي تأمين نياز بازار انجام شده است.
وي افزود: به منظور مديريت بازار و جلوگيري از وارد شدن خسارت و زيان به مرغداران، از نيمه دوم فروردين امسال برنامه خريد مرغ مازاد در استان انجام شده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي اضافه كرد: هم اكنون 800 تن گوشت مرغ منجمد در سردخانه هاي شركت پشتيباني امور دام موجود است و در صورتي كه در اين ماه تقاضا بيشتر از عرضه باشد، محصول مورد نياز جهت تنظيم قيمت بازار اين محصول عرضه خواهد شد.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي استاني با توليد انواع محصولات زراعي، باغي و دامي است كه علاوه بر تامين نيازهاي داخل استان، توليدات مازاد به ساير استانهاي كشور نيز صادر مي شود.
7125/1905

سرخط اخبار استان‌ها