۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82029140
T T
۰ نفر
برف و سرمای بهاره دو هزار و 700 میلیارد ریال به كشاورزی آذربایجان شرقی خسارت زد

تبریز - ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان شرقی از خسارت دو هزار و 700 میلیارد ریالی برف و سرمای بهاره به بخش كشاورزی استان خبرداد.

اكبر فتحی روز یكشنبه به ایرنا گفت: بیشترین خسارت در زیربخش باغی و به محصولات سردرختی از جمله زردآلو، بادام و گیلاس وارد شده است.
وی با اشاره به اینكه در اثر سرمای آستانه بهار و هفته گذشته، 21 هزار هكتار از باغ های استان خسارت دیده است، گفت: شهرستان های مراغه، شبستر، مرند و جلفا بیشترین خسارت را دیده اند.
فتحی با بیان اینكه 40 درصد باغ های خسارت دیده استان زیر پوشش بیمه هستند، گفت: كارشناسان بیمه در حال بررسی میزان خسارت وارد به بخش كشاورزی استان هستند.
وی بر ضرورت بیمه محصولات كشاورزی تاكید و خاطرنشان كرد: در صورت بیمه نبودن محصولات، زیان وارده به كشاورزان قابل جبران نبوده و تداوم فعالیت برای آنها به سختی ممكن خواهد بود.
مدیر صندوق بیمه كشاورزی استان آذربایجان شرقی هم با اشاره به افزایش سطح بیمه باغات استان از 38 هزار و 500 هكتار در سال زراعی گذشته به 41 هزار هكتار در سال زراعی جاری گفت: تنها دو هزار هكتار از وسعت 19 هزار هكتاری باغات سردرختی استان بیمه است.
شهرام نریمانی اظهاركرد: بیشترین توجه باغداران به بیمه در این استان از طرف تولیدكننده های سیب، انگور و گردوست.
وی با اشاره به اینكه تمام غرامت بیمه سال گذشته زیربخش های زراعت، دام، طیور و زنبورداری استان آذربایجان شرقی پرداخت شده است، گفت: 60 درصد مطالبات تولیدكننده های باغی استان پرداخت شده و امید می رود: در صورت تامین اعتبار تا پایان خرداد ماه امسال مطالبات باقی مانده فعالان این زیربخش هم پرداخت شود.
بر اساس سرشماری كشاورزی سال 93 وسعت باغات و قلمستان های آذربایجان شرقی 95 هزار و 822 هكتار است و 115 هزار و 522 بهره بردار در زیربخش باغداری استان فعالیت می كنند.
3071/518

سرخط اخبار استان‌ها