۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۰:۵۴
کد خبر: 82348694
T T
۰ نفر
عزم اعضای كمیسیون كشاورزی برای حل مشكلات گوجه كاران جزم است

بوشهر- ایرنا- عضو كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشكلات كشاورزان گوجه كار، عزم اعضای كمیسیون كشاورزی مجلس برای حل این مشكلات جزم شده است.

محمد باقر سعادت پنجشنبه شب درحاشیه بازدید از مزرعه های گوجه فرنگی آبدان از توابع شهرستان دیر در گفت وگو با ایرنا افزود: هدف كمیسیون كشاورزی در راستای حمایت همه جانبه از كشاورزان است.
دبیر اول كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: تلاش می شود در كوتاه مدت دولت را نسبت به انجام خرید تضمینی محصول گوجه فرنگی متقاعد و زمینه تمدید بازپرداخت وامهای بانكی كشاورزان فراهم شود.
معاون استاندار بوشهر نیز گفت: به علت تولید هم زمان محصول گوجه فرنگی استان های همجوار مشكل فروش این محصول در استان بوجود آمده است.
سعید زرین فر افزود: همچنین كشور عراق بعنوان وارد كننده اصلی محصول گوجه فرنگی استان در زمان حاضر ورود این محصول را به دلیل تعرفه سخت كرده و این محصول صادر نمی شود.
وی تصریح كرد: تلاش می شود با پیگیری كمیسیون كشاورزی مجلس، سازمان جهاد كشاورزی و جمع بندی هایی كه با حضور استاندار انجام می شود مشكل كشاورزان گوجه كار برطرف شود.
رئیس سازمان جهادكشاورزی استان بوشهر نیز گفت: در سال زراعی جاری 12هزار و 500 هكتار از زمینهای كشاورزی استان به زیركشت محصول گوجه فرنگی رفته است كه پیش بینی می شود 560هزارتن محصول برداشت شود.
محمد تقی منوچهری افزود: تلاش می شود با همكاری همه مسئولان مشكلات كشاورزان حل شود.
فرمانداردیر نیز گفت: شهرستان دیر به عنوان قطب كشاورزی در تولید محصول گوجه فرنگی خارج از فصل است.
حمزه اعتماد افزود: با حمایت دولت تدبیر و امید در زمان حاضر 90 درصد مزرعه های گوجه فرنگی شهرستان دیر به روش آبیاری تحت فشار آبیاری می شوند.
وی با تاكید بر توجه به خرید تضمینی گوجه فرنگی این شهرستان از سوی
دولت گفت: همچنین با ایجاد صندوق حمایت از كشاورزان در این منطقه زمینه حل مشكلات كشاورزان فراهم می‌شود.
فرمانداردیر افزود: كشاورزان نیز برای جلوگیری از ضرر و زیان سطح زیركشت محصول گوجه فرنگی را رعایت و آن را پایین بیاورند و تنها به كشت تك محصولی گوجه فرنگی اهتمام نداشته باشند.
همچنین اعضای كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی از كارخانه بخش خصوصی رب گوجه فرنگی بخش بردخون بازدید كردند.
در پی افت شدید قیمت محصول گوجه فرنگی، نبود مشتری و گلایه واعتراض كشاورزان گوجه كار، اعضای كمیسیون كشاورزی مجلس برای بررسی مشكلات كشاورزان گوجه كار روز پنجشنبه وارد استان بوشهر شدند و از نزدیك در جریان مشكلات آنان قرار گرفتند.
6047/7207**خبرنگار عباس بحرانی**انتشاردهنده: موناعیدان

سرخط اخبار استان‌ها