۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۲۷

در ۱۰ ماهه نخست سال؛

ارزش صادراتی کشاورزی و دام اردبیل اعلام شد/سیب‌زمینی در صدر

ارزش صادراتی کشاورزی و دام اردبیل اعلام شد/سیب‌زمینی در صدر

اردبیل – مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال ۷۲ قلم کالا از گمرکات استان صادر شده که حدود ۱۸ قلم آن به محصولات کشاورزی و دامی اختصاص دارد.

رسول صفریان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ابتدای سال ۷۸ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۹۰۸ کیلوگرم کالا از گمرکات استان صادر شده است، اضافه کرد: ارزش کل صادرات ۶۵ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۷۰۱ دلار است.

وی افزود: سیب‌زمینی، مصنوعات پلاستیکی، پروپیلن، کالاهای صنعتی، انواع بیسکوییت و نان شیرینی، تخم مرغ، لاستیک، پاک کننده بهداشتی، نوشابه و آب معدنی و البسه ۱۰ کالای اول صادراتی استان به لحاظ ارزش است.

مدیرکل گمرکات استان با اشاره به سهم قابل توجه صادرات سیب‌زمینی در کل صادرات استان، متذکر شد: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ارزش صادرات سیب‌زمینی استان بالغ بر ۲۴ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۴۳۴ دلار است.

به گفته صفریان سیب‌زمینی در صدر محصولات کشاورزی صادراتی است و پس از آن محصولاتی از جمله تره بار و سبزی جات با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۴۳۵ دلار، پیاز با یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۲۴ دلار و انگور و انواع آن با ۴۳۹ هزار و ۱۴۶ دلار مشاهده می شود.

وی به صادرات هشت میلیون و ۳۱۰ هزار دلاری هندوانه اشاره کرد و گفت: در بخش میوه های تازه نیز ما امسال ۳۴۸ هزار و ۹۱ دلار صادرات داشتیم.

مدیرکل گمرکات استان در خصوص وضعیت صادرات گوجه فرنگی که تولید گلخانه ای آن رو به افزایش است، ادامه داد: امسال ۱۸۷ هزار و ۲۷۶ دلار از این محصول صادر شده است.

صفریان به صادرات ۴۰ هزار و ۴۳۰ دلاری سیر تازه و خشک و صادرات ۴۰ هزار دلاری خرما اشاره کرد و در خصوص محصولات دامی افزود: امسال یک میلوین و ۸۱۳ هزار و ۹۳۶ دلار صادرات تخم مرغ از گمرکات استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: علاوه بر این ۸۶۰ هزار و ۶۸۹ دلار صادرات عسل و دو هزار و ۴۵۰ دلار صادرات ماهی تازه انجام شده است.

کد خبر 3039323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha