۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۷
کد خبر: 82085111
T T
۰ نفر

زمينه براي همكاري اقتصادي چين و البرز فراهم شد

۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۷
کد خبر: 82085111
زمينه براي همكاري اقتصادي چين و البرز فراهم شد

كرج-ايرنا-دبير كل اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان البرز گفت: در ديدار هيات تجاري بازرگاني چين با فعالان اقتصادي البرز در جهت همكاري هاي اقتصادي وگسترش صادرات بيش از پيش بستر سازي شد.

مسعود قاسمي روز دوشنبه در حاشيه نشست تخصصي بين تجار و فعالان اقتصادي البرز و چين كه در محل اتاق البرز برگزار شد اظهار كرد: لغو تحريم ها و باز شدن دروازه هاي اقتصادي ايران به روي كشورهاي مختلف بار ديگر باعث ارتقاي مناسبات تجاري و اقتصادي بين دو كشور خواهد شد.
وي ادامه داد: حضور هيات هاي بازرگاني بستر را براي گسترش روابط ايران و ساير كشورها فراهم كرده و اميد است اين مهم زمينه را براي بهره گيري از تكنولوژي روز و افزايش توليد و صادرات فراهم نمايد.
وي افزود: اتاق بازرگاني و ظيفه خطير بستر سازي در جهت گسترش روابط تجاري فعالان بخش خصوصي البرز با ساير كشورها را برعهده دارد.
قاسمي با اشاره به اينكه صنعت استان البرز يك صنعت پويا و ارزشمند است افزود: اين استان داراي واحدهاي توليدي و صنعتي در زمينه مختلف از جمله نساجي، ساختماني، پليمري و محصولات دامي و كشاورزي است كه مي تواند در تامين نياز كشور پرجمعيت چين موثر باشد.
وي اظهار كرد: با توجه مذاكرات انجام شده با هيات تجاري چين پيش بيني مي شود مسير براي صادرات برخي از توليدات البرز از جمله مواد غذايي،داوريي و كشاورزي به آن كشور فراهم شود.
وي تصريح كرد: اهم تلاش ما اقدام و عمل در راه تحقق شعار اقتصاد مقاومتي مورد نظر مقام معظم رهبري است.
وي تاكيد كرد: تنها راه رسيدن به اهداف در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي چاره انديشي براي رفع موانع و مشكلاتي است در مسير رشد و توسعه كشور با آن مواجه هستيم.
طبق هماهنگي هاي به عمل آمده فعالان اقتصادي البرز پاي ميز هاي تجاري براي گفتگوي رو در رو با اعضاي هيات تجاري چين به مذاكرات اقتصادي پرداختند.
در كنار نشست تخصصي تجاري بين فعالان اقتصادي البرز و چين نمايشگاهي از صنايع دستي استان البرز داير شد.
7411/ 6155

سرخط اخبار استان‌ها