۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴
کد خبر: 82083168
T T
۰ نفر
انعقاد قرارداد صادرات 24 هزار تن مرغ مازندران به عراق

ساری - ایرنا - رئیس سازمان جهاد كشاورزی مازندران از انعقاد قرارداد صادرات 24 هزار تنی مرغ استان به عراق خبرداد و گفت كه پس از روسیه ، صادرات مرغ مازندران به كشور عراق نیز آغاز می شود.

دلاور حیدرپور روز شنبه در حاشیه نشست مشترك شورای توسعه و برنامه ریزی استان های منطقه یك كشور در ساری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان كنونی بالا بودن هزینه تولید مرغ باعث كمرنگ بودن صادرات این محصول شده است ، ولی انعقاد این قرارداد گام بزرگ و مهمی در زمینه صادرات به شمار می رود .
وی ظرفیت تولید مرغ در مازندران را سالانه 210 هزار تن اعلام كرد و ادامه داد : 40 درصد نیاز مصرف مرغ كشور را مرغداران این استان تامین می كنند.
** حمایت دولت ركن اصلی شكوفایی مرغداری در مازندران
رئیس سازمان جهاد كشاورزی مازندران سرمایه گذاری در بخش تولید مرغ و طیور استان را یكصد هزار میلیارد ریال اعلام كرد و گفت كه 23 هزار نفر در این حوزه اشتغال دارند .
وی با تاكید بر اینكه صادرات مرغ تولیدی واحدهای مازندران و افزایش اشتغالزایی در این بخش به حمایت بیشتر دولت نیاز دارد ، افزود : این حمایت می تواند در توسعه و رونق صادرات مرغ مازندران تاثیر بسیاری داشته باشد .
حیدرپور از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و نیز مشوق های صادراتی به عنوان گام موثر برای خروج از مشكل مرغداران مازندران و همچنین توسعه صادرات برشمرد و ادامه داد : پرداخت پنج هزار ریال تسهیلات ارزان قیمت و مشوق های صادراتی به ازای هر كیلوگرم مرغ تولیدی می تواند در این بخش تاثیر شگرفی را به همراه داشته باشد .
وی گفت : در راستای اعمال برنامه های حمایتی دولت از مرغداران مازندران، سال گذشته 40 هزار تن تولید مازندران را خریداری شد.
** تزریق چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش كشاورزی مازندران
رئیس سازمان جهاد كشاورزی مازندران گفت كه سال گذشته دولت برای مكانیزاسیون ،توسعه باغداری در اراضی شیبدار و آبیاری تحت فشار از محل صندوق توسعه ملی ، فنی اعتباری و توسعه كشاورزی چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت كرد .
وی مازندران را به لحاظ تولید 2.2 میلیون تن مركبات و 280 هزار تن كیوی به عنوان قطب تولید این محصولات در كشور معرفی كرد و افزود : این استان قابلیت های صادراتی زیادی دراین بخش دارد كه با حمایت می توان به اهداف موردنظر صادراتی در این حوزه دست یافت .
حیدرپور به مصوبه سفر رئیس جمهوری برای ایجاد باغ در اراضی شیبدار اشاره كرد و گفت : هفت هزار هكتار از اراضی شیبدار و بتن كردن دو هزار آب بندان و سایر زیرساخت های تامین آب كشاورزی به تخصیص اعتبار سفر رئیس جمهوری نیاز دارد.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی مازندران به ظرفیت شیلات و پرورش ماهیان در قفس استان اشاره كرد و گفت كه هم اكنون در هشت نقطه در استان با 38 قفس ماهی در دست اجرا ، 820 تن ماهی تولید می شود. 6982/2096/1654

سرخط اخبار اقتصاد