۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۸
کد خبر: 82257584
T T
۰ نفر
استاندار اصفهان، دليل افزايش قيمت گوشت را صادرات و قاچاق دام اعلام كرد

اصفهان- ايرنا- استاندار اصفهان گفت: در ماه محرم شاهد افزايش كمي در قيمت گوشت قرمز بوديم كه بدليل صادرات و همچنين قاچاق دام سبك بود.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي استانداري اصفهان، رسول زرگرپور روز چهارشنبه در جلسه كميسيون تعزيرات حكومتي استان افزود: قيمت حبوبات نيز با افزايشي روبرو شد كه بدليل نظارت نكردن كافي روي قيمت ها روي داد.
وي تصريح كرد: در ماه محرم امسال از نظر فراواني كالاهاي مورد نياز، مشكلي وجود ندارد.
استاندار اصفهان در باره ساماندهي سرويس هاي مدارس نيز گفت: قيمت سرويس مدارس با 15 درصد افزايش نسبت سال گذشته بايد محاسبه و با توجه به قوانين نيز تعداد دانش آموزان در هر سرويس مشخص شود.
زرگرپور با بيان اينكه خانواده ها مي توانند با رمز عبور اعلام شده وارد سايت(مربوط به سرويس هاي مدارس) شوند و ميزان مسافت طي شده را مشاهده كنند، تاكيد كرد: لازم است اطلاع رساني دقيقي از طريق سايت، انجمن اوليا و مربيان و شركت تاكسي راني انجام شود و تعزيرات حكومتي نيز وظايف قانوني خود را در اين زمينه بدقت انجام دهد.
استاندار اصفهان در باره نرخ تعرفه هاي دريافتي مدارس نيز گفت: در جلسه هاي گذشته مقرر شد با توجه به فضاي فرهنگي آموزش و پرورش، كنترل تعرفه ها توسط خود اين دستگاه انجام شود و تعزيرات حكومتي در باره مواردي كه نيازمند برخورد است، اقدام كند.
وي در باره ساماندهي ميادين ميوه و تره بار و خوار و بار فروشي ها نيز اظهار كرد: با توجه به اينكه آمار دقيقي از واحدهاي صنفي پروانه دار و بدون پروانه وجود ندارد، بايد در برنامه زمانبندي مشخصي، آمار دقيق اخذ و ارائه شود.
زرگرپور بر لزوم احداث فروشگاه هاي زنجيره اي در مناطق فاقد اين نوع فروشگاه ها نيز تاكيد و تصريح كرد: احداث و تاسيس فروشگاه هاي بزرگ و زنجيره اي بايد به شكل متوازن و با در نظر گرفتن صرفه و صلاح اصناف و همچنين رعايت حال اقتصاد خُرد انجام شود.
به گفته وي، اگر فروشگاه هاي بزرگ به مغازه داران كوچك واگذار شود، مقداري از مشكلات خود به خود رفع مي شود.
وي با بيان اينكه در شش ماه نخست امسال 12 هزار و 495 پرونده تخلف در بخش كالا و خدمات به تعزيرات حكومتي استان ارسال شده است، گفت: حجم پرونده هاي ورودي در اين مدت نسبت به مدت مشابه پارسال 28 درصد كاهش داشته است.
د/3011/6027/ دريافت كننده: آسيه معيني/ انتشار: محمدرضا شكراللهي

سرخط اخبار استان‌ها