۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۳۸

در دیدار معاون وزیر کشاورزی و مدیر عامل منطقه آزاد ارس عنوان شد؛

اقدامات و پیشرفت های صنعت کشت گلخانه ای ارس در کشور بی نظیر است

اقدامات و پیشرفت های صنعت کشت گلخانه ای ارس در کشور بی نظیر است

جلفا - معاون وزیر کشاورزی در امور باغبانی گفت : پیشرفت های منطقه آزاد ارس در صنعت کشت گلخانه ای در کشور بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، منطقه ازاد ارس یه عنوان تجاری ترین منطقه آزاد کشور در سال های گذشته پیشرفت های قابل قبولی در حوزه های اقتصادی، تجاری و صنعتی داشته و اکنون به یکی از مفق ترین نمونه های مناطق آزاد در کشور بشمار می رود.

حوزه کشاورزی نیز بدلیل وجود ظرفیت هایی چون همجواری با رودخانه دائمی ارس و آب و هوای مناسب از جمله بخش هایی است که مورد توجه مسئولان منطقه آزاد ارس قرار گرفته و بویژه در حوزه کشت محصولات کشاورزی گلخانه ای اقدامات متعددی در این منطقه صورت گرفته است.

بر همین اساس معاون وزیر کشاورزی در امور باغبانی در نشست با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس به بررسی اقدامات صورت گرفته در این خصوص پرداخت که در این نشست مشکلات و چالش های پیش رو در بخش کشاورزی به خصوص امور باغبانی این صنعت مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و بازدید از پروژه های سرمایه گذاری انجام شده در بخش کشاورزی منطقه آزاد ارس از دیگر برنامه های معاون وزیر کشاورزی در سفر به این منطقه آزاد تجاری اقتصادی بود..

برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های انجام شده در بخش کشاورزی ارس قابل تحسین است

معاون وزیر کشاورزی در امور باغبانی ظهر شنبه در این دیدار با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در صنعت کشت گلخانه ای ارس در کشور بی نظیر است، افزود: برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های انجام شده در بخش کشاورزی منطقه آزاد ارس قابل تحسین است.

محمد علی طهماسبی با بیان اینکه مناطق آزاد می توانند به پایلوت تولید بذرهای هیبریدی در کشور تبدیل شوند، گفت: بخش های بعد از تولید کشاورزی از جمله تولید اسانس و کنسانتره، حاشیه سود بسیار بالایی داشته و مزیت زیادی برای سرمایه گذاران دارد.

لزوم توجه به تحقیقات و ترویج کشاورزی مدرن

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در نشست با معاون امور باغبانی وزارت کشاورزی گفت : تا آماده شدن فرودگاه ارس، صادرکنندگان می توانند از امکانات فرودگاه جمهوری خود مختار نخجوان برای صادرات محصولات کشاورزی استفاده کنند.

محسن خادم عرب باغی در ادامه خاطر نشان شد: پنج هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی کشاورزی مرغوب در محدوده یک منطقه به مرکزیت جلفا واقع شده که یکهزار و ۸۳۸ هکتار آن در قالب دشت گردیان، بیش از ۱۴۰ هکتار در قالب سایت گلخانه ای به بهره برداری رسیده است.

وی افزود : در حدود یکصد هکتار از اراضی کشاورزی در دشت گلفرج بصورت آزمایشی زیر کشت رفته و بیش از یکهزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی تجهیز و آماده کاشت است.

عرب باغی با اشاره به اینکه در حدود یکهزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی در اولویت تجهیز و آماده سازی است، افزود : ۱۸ هزار هکتار از اراضی مرغوب و حاصلخیز محدوده قلی بیگلو نیز جز اراضی پایاب سد خدآفرین محسوب می شود که مستعد توسعه کشاورزی و صنایع وابسطه به آن است.

وی ضمن تاکید بر تولید محصولات کشاورزی صادراتی، از فراهم بودن شرایط لازم برای رونق و توسعه صنعت کشاورزی در ارس خبر داد و افزود : یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و آموزش روشهای کشاورزی مدرن به فعالین این عرصه و حرکت به سمت کشاورزی مدرن و پیشرفته تنها راهکار بالا بردن بهره وری صنعت کشاورزی در کشور است.

کد خبر 3043193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha