۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82110915
T T
۰ نفر

خرید گندم در گنبدكاووس از مرز 300 هزار تن گذشت

۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82110915
خرید گندم در گنبدكاووس از مرز 300 هزار تن گذشت

گنبدكاووس - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی گنبدكاووس از خرید 296 هزار تن گندم توسط 11 مركز خرید شهرستان و بخش خصوصی خارج از شهرستان خبر داد و گفت: علاوه بر این، حدود 10 هزار تن گندم بذری نیز خریداری شده است.

غلامعلی نورا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از مجموع خرید گندم انجام شده در گنبدكاووس 216 هزار تن توسط مراكز این شهرستان و 80 هزار تن نیز توسط بخش خصوصی خارج از شهرستان خریداری شده است.
وی گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم در گنبدكاووس یعنی اوائل خرداد ماه امسال تا دو روز گذشته درمجموع 95 درصد مزارع این محصول راهبردی برداشت شده و بقیه مزارع نیز با توقف بارش ها و مساعد شدن شرایط جوی برداشت می شود.
بارش باران كه از دو روز گذشته به صورت پراكنده و بعضا متناوب درگنبدكاووس آغاز شده و كماكان به صورت پراكنده ادامه دارد، كار برداشت گندم را متوقف كرده است.
به اعتقاد كارشناسان درصورت استمرار این وضعیت یعنی ناپایداری شرایط جوی، ابری بودن و بارش باران، احتمال جوانه زدن خوشه های گندم بویژه درمناطق مرتفع و كوهستانی استان گلستان وجود دارد.
نورا به كشاورزان گنبدی كه هنوز مزارع گندم خود را برداشت نكردند، توصیه كرد: كار برداشت محصول را حداقل 24 ساعت پس توقف بارش ها و درصورت آفتابی بودن هوا، انجام دهند.
وی همچنین از افزایش حداقل 10 هزار تنی پیش بینی اولیه برداشت گندك در گنبدكاووس خبر داد و تصریح كرد: پیش بینی اولیه تولید گندم این شهرستان 325 هزار تن بود كه باتوجه به سطح برداشت مزارع، پیش بینی می شود این رقم به 335 هزار تن افزایش یابد.
شهرستان گنبدكاووس با 360 هزار نفر جمعیت واقع درشرق گلستان، 160 هزار هكتار اراضی زارعی و باغی دارد كه در سال زراعی 95 - 94 افزون بر 125 هزار هكتار آن به كشت محصول گندم اختصاص یافت.
/3039/1860

سرخط اخبار استان‌ها