۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۲
کد خبر: 82107239
T T
۰ نفر
امام جمعه رشت: امور مربوط به اقتصاد كشاورزي در گيلان نبايد معطل بماند

رشت - ايرنا - نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت گفت: كشاورزي از مولفه هاي بارز اقتصاد مقاومتي است و نبايد اجازه داد امور مربوط به اقتصاد كشاورزي در اين استان معطل بماند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، آيت الله زين العابدين قرباني در خطبه هاي آئين عبادي - سياسي اين هفته نماز جمعه رشت افزود: امروز نقش جهاد كشاورزي در تحقق اقتصاد مقاومتي بيش از هميشه مورد توجه است و اين سازمان نبايد اجازه دهد اراضي كشاورزي آباد نشده اي در استان وجود داشته باشد.
وي اظهار كرد: زنان و مردان ولايي گيلان با زحمت در زمين هاي كشاورزي و زراعي نقش مهمي در اقتصاد كشور ايفا مي كنند و از سويي همانطور كه در دوران دفاع مقدس هشت هزار شهيد تقديم انقلاب كردند، امروز نيز فرزندان مدافع حرم مي پرورند و شايسته نيست عده اي با نظرات غير كارشناسي، فرهنگ ولايي اين سرزمين را زير سئوال ببرند.
وي گيلان را استاني گردشگر پذير خواند و گفت: سال گذشته حدود 64 ميليون نفر به گيلان سفر كردند و از اين رقم، 38 ميليون نفر در استان سفر ماندگار را تجربه كرده اند اما متاسفانه ، افرادي بدون در نظر گرفتن پيشينه فرهنگي، تاريخي و مذهبي اين سرزمين با ارائه سخنان فاقد پشتوانه كارشناسي و ارائه آمار غلط ، قصد دارند تقواي مردمان اين سرزمين را زير سئوال ببرند.
آيت الله قرباني با انتقاد از تحميل فرهنگ ماهواره بر كشور افزود: متاسفانه ازدواج هاي فانتزي و اينترنتي امروز در كشور بروز كرده و اين موضوع موجب افزايش طلاق شده اما نبايد در آمارهايي كه در اين زمينه ارائه مي شود، بزرگنمايي صورت گيرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش به وضعيت حاكم بر سازمان هاي بين المللي اشاره و از واگذاري مسئوليت از سوي اين نهادها به كشورهاي قانون شكن و متجاوز انتقاد كرد.
آيت الله قرباني با اشاره به قرار گرفتن عربستان در ليست سياه بدليل جنايات انجام شده در يمن و باز پس گيري آن پس از چند روز، اين موضوع را نشانه نبود استقلال و وجود سلطه پول بر سازمان هاي بين المللي دانست.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان نيز در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته رشت، بر اقتصاد كشاورزي بعنوان يكي از مولفه هاي قابل اهتمام در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي تاكيد كرد.
عليرضا شعبان نژاد با بيان اين موضوع كه 35درصد برنج مورد نياز ايرانيان و 93 درصد چاي كشور در گيلان توليد مي شود، خواستار اهتمام بيش از پيش مسئولان به اقتصاد كشاورزي اين استان شد.
وي ادامه سياست هاي سال 94 در راستاي توسعه اقتصاد كشاورزي را از مهمترين برنامه هاي سال جاري عنوان كرد و افزود: تجهيز و نوسازي 10 هزار هكتار از اراضي شاليزاري استان در دست اقدام است كه در اين راستا 20هزار خانوار گيلاني از اين خدمات بهره مند و دو هزار شغل مستقيم ايجاد خواهد شد.
1881/2007

سرخط اخبار استان‌ها