۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹
کد خبر: 82432709
T T
۰ نفر
صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی خلخال توسعه می یابد

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی خلخال گفت: با هدف توانمندسازی بانوان روستایی و رونق اقتصادی خانوارهای ساكن روستاها صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی این شهرستان توسعه پیدا می كند.

به گزارش ایرنا ، هادی ذبیحی روز پنجشنبه در بازدید فرماندار خلخال از فعالیت های زنان روستایی عضو صندوق اعتبارات خرد روستای علی آباد با اشاره به نقش موثر و جایگاه ویژه زنان روستایی در توسعه روستاها افزود: سهیم بودن این قشر در كسب درآمد خانوار از طریق مشاركت در فراوری محصولات كشاورزی و دامی می تواند در رونق اقتصادی خانوارهای روستایی مفید واقع شود.
وی گفت: افزایش تولید محصولات صنایع دستی و لزوم حمایت از این قشر زحمتكش در جهت دسترسی آسان آنها به منابع مالی و اعتباری و نیز ارائه آموزش های ترویجی و مهارتی به آنها در دستور كار مدیریت جهاد كشاورزی این شهرستان است.
ذبیحی اظهار كرد: هم اكنون هفت مورد صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با 350 عضو در این شهرستان فعالیت می كنند و همه این صندوق ها با حمایت دفتر زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد كشاورزی با هدف توانمندسازی زنان روستایی از طریق دسترسی سریع و آسان آنها به تسهیلات ، ارتقای روحیه مشاركت اجتماعی و مهارت های فردی از طریق ارائه برنامه های آموزشی و ترویجی به آنها و افزایش سطح درآمد خانوارهای كم درآمد تشكیل شده است.
وی گفت: با توجه به استقبال زنان روستایی تلاش برای افزایش تعداد این صندوق ها در این شهرستان تا زمان دستیابی به اهداف اصلی طرح توانمند سازی زنان روستایی ادامه خواهد داشت.
مسوولان اجرایی خلخال از نمایشگاه توانمندی های بانوان روستایی علی آباد در بخش های مختلف صنایع دستی ، تولیدات كشاورزی و سایر فعالیت ها بازدید كردند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
7119/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها