۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۰۵
کد خبر: 82228610
T T
۰ نفر
صادرات محصولات غذایی ایران در پسا برجام افزایش یافت

تهران-ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران گفت: صادرات محصولات غذایی پس از اجرای برجام افزایش یافته و این درحالی است كه به دلیل اعمال تحریم ها نمی توانستیم محصولات غذایی خود را به برخی كشور صادر كنیم، اما امیدواریم در پسابرجام صادرات به دیگر كشورها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مسعود خوانساری در حاشیه نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته كه امروز (سه شنبه) در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغازبكاركرد، تفكیك نمایشگاهای مختلف صنایع غذایی را امسال موفق دانست و با توجه به تولیدات رقابتی بخش صنایع غدایی كشور، امكان حضور آنها در بازارسایركشورها فراهم شده و سالانه بخش قابل توجهی صادرات دارند.
وی اظهار داشت: میزان بهره وری در صنایع غذایی نسبت به سایر صنایع بسیاربالاتر است، زیرا آنها توانسته اند از تجربیات سایر كشور ها استفاده كنند و این امر باید الگویی برای سایرصنایع باشد.
خوانساری در باره صادرات شركت های لبنی به كشور های پیشرفته ای مثل روسیه گفت: صنایع لبنیات پیشرفت زیادی نسبت به دیگر صنایع داشته و امروز فعالان این صنعت توانسته اند تولیدات صادراتی داشته باشند.
اقتصام**9186 ** 2078 ** 1559
۰ نفر