۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۴۱
کد خبر: 82143637
T T
۰ نفر
7هزارو910ميليارد ريال اعتبار براي طرح هاي نيمه فعال كشاورزي نياز است

شهركرد-ايرنا- مديركل جهاد كشاورزي چهارمحال وبختياري گفت: براي اجرا و تكميل طرح هاي نيمه تمام و نيمه فعال بخش كشاورزي استان بيش از هفت هزار و 910 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

به گزارش ايرنا،ذبيح الله غريب روز يكشنبه در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان با بيان اينكه سازمان جهاد كشاورزي يك دستگاه زيرساختي در حوزه توسعه استان و توسعه اشتغال است افزود: تا كنون دراستان يكهزار و 250طرح نيمه فعال و غير قعال در بخش كشاورزي استان شناسايي شده است.
وي گفت: براساس سياست هاي اقتصاد مقاومتي و فعال كردن و راه اندازي طرح هاي بالاي 60 درصد در استان از اين تعداد طرح نيمه فعال و غير فعال 73طرح با پيشرفت فيزيكي بالاي 60درصد است كه براي راه اندازي اين طرح ها 870ميليارد ريال اعتبار و تسهيلات نياز است.
به گفته وي ، امسال 25طرح از اين تعداد با پيش بيني اعتبار بيش از280ميليارد ريال براي دريافت تسهيلات به بانكهاي عامل استان معرفي شده است.
غريب اظهارداشت: توجه به صنايع تبديلي در بخش كشاورزي، سردخانه، صنعت بسته بندي ، راه اندازي و فعال كردن كشتارگاه ها از جمله مهمترين اولويت و برنامه امسال در بخش كشاورزي است.
مديركل جهاد كشاورزي چهارمحال وبختياري گفت: از ابتداي سال گذشته و سه ماهه اول امسال در حوزه جهاد كشاورزي بيش از 191پروژه با اعتباري بيش از 830ميليارد ريال افتتاح شده است كه از اين تعداد 128پروژه از محل اعتبارات دولتي و 63پروژه از محل اعتبارات بانكي فعال شده اند.
غريب افزود: از اين تعداد طرح افتتاح شده 147در سال گذشته و مابقي در سه ماهه اول امسال به بهره برداري رسيد.
به گفته وي ، نرخ رشد ارزش افزوده بخش كشاورزي استان 9.8درصد است كه اين نرخ در كشور 5.7درصد است.
وي با اشاره به اشتغال 290هزار نفر از جمعيت استان افزود: از اين تعداد 47هزار نفر در بخش كشاورزي مشغول به فعاليت هستند و پيش بيني مي شود امسال دو هزار فرصت شغلي جديد در بخش كشاورزيدر استان راه اندازي شود.
غريب اظهار داشت: سال گذشته اين سازمان يك هزار 800 شغل را در برنامه خود پيش‌بيني كرده بود كه با 97 درصد تحقق برنامه يكهزار و 743 شغل ايجاد ‌شد.
به گزارش ايرنا ، چهارمحال و بختياري 248 هزار هكتار زمين كشاورزي شامل 145 هزار هكتار زمين زراعي، 41 هزار هكتار زمين باغي و 62 هزار هكتار زمين آيش است.
سالانه در چهارمحال وبختياري بيش از يك ميليون و 500 هزار تن محصولات باغي، زراعي، دامي و شيلات توليد مي شود و سطح زيركشت استان 270 هزار هكتار با 60 هزار بهره بردار مي باشد.
7360/2097

سرخط اخبار استان‌ها