۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۱۸
کد خبر: 82432914
T T
۰ نفر
25درصد مصوبه هاي سفر رييس جمهوري به بخش كشاورزي اختصاص دارد

قزوين-ايرنا-معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار قزوين گفت:با توجه به اهميت كشاورزي در اقتصاد جامعه، 25درصد مصوبه هاي سفر رئيس جمهوري به قزوين به اين بخش اختصاص يافته است.

به گزارش ايرنا، منوچهر حبيبي روز پنجشنبه در نشست تخصصي بررسي روند اجراي مصوبه هاي سفر هيات رئيس جمهوري به قزوين كه با حضور استاندار برگزار شد، افزود:در سفر رييس جمهوري به استان در مهرماه سال جاري 4طرح سامانه هاي نوين آبياري در 20هزار هكتار،داربستي كردن باغ هاي انگور، احداث مجتمع هاي گلخانه اي و تشكيل صندوق كشمش و زيتون به تصويب رسيد.
وي اضافه كرد:اين طرح ها با توجه به اهميت و تاثيري كه در اقتصاد و معيشت جامعه دارندبايد در قالب كارگروه هاي استاني،شهرستاني و بخشي مورد پيگيري قرار گيرند.
حبيبي ادامه داد:براي اجراي داربستي كردن باغ هاي انگور 100 ميليارد ريال اعتبار در سال هاي95 و 96 اختصاص يافته و در سال جاري نيز يك هزار هكتار از اين باغ ها داربستي خواهند شد.
رئيس سازمان جهادكشاورزي قزوين نيز در ادامه اين نشست گفت: با توجه به محدوديت هاي شديد منابع آبي و لزوم جلوگيري از بحران در قزوين به عنوان قطب مهم كشاورزي كشور، در سفر هيات دولت به استان، اجراي سامانه هاي نوين آبياري در 20هزار هكتار از اراضي كشاورزي استان تصويب شد.
علي اكبر متقي فرد افزود:از ابتداي سال جاري تاكنون طرح آبياري تحت فشار در يك هزار و 800 هكتار اجراشده و در 6 هزار و 700 هكتار نيز در دست اجرا است.
وي با بيان اينكه بايد از مزيت و فرصتي كه در سفر براي توسعه كشاورزي در استان ايجاد شده استفاده كنيم، گفت:اولويت ما در تجهيز زمين هاي كشاورزي استان به روش هاي نوين آبياري، اجرا در پهنه هاي بزرگ و به صورت تجميعي است كه سرعت پيشبرد طرح را افزايش خواهد داد.
متقي ادامه داد:اجراي روش هاي آبياري نوين در زمين هاي كشاورزي استان در 24 پهنه بزرگ با مساحت 15 هزارو 741 هكتار در دست مطالعه است و پيش بيني مي شود تا پايان سال 70 درصد آن اجرايي شود.
وي در پايان يادآور شد:اين طرح در مديريت بهينه مصرف آب و منابع در بخش كشاورزي تاثير قابل توجهي به همراه خواهد بود.
استان قزوين داراي 489 هزار هكتار زمين كشاورزي قابل كشت است.
بخش كشاورزي در استان قزوين داراي 82 هزار نفر بهره بردار مي باشد.
7388/ 3013
خبرنگار:پريسا نوروزي/ انتشاردهنده:رضااولادي

سرخط اخبار استان‌ها