۱۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۷
کد خبر: 81948958
T T
۰ نفر
در چارچوب سياست هاي اقتصاد مقاومتي از ظرفيت برجام استفاده مي كنيم

كرج - ايرنا - وزير جهاد كشاورزي اساس حركت در بخش توليدات كشاورزي را اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: از ظرفيت هاي به وجود آمده در برجام نيز در چارچوب سياست هاي اقتصاد مقاومتي استفاده مي كنيم.

به گزارش ايرنا، محمود حجتي روز پنجشنبه در جريان بازديد از پروژه هاي عمراني استان البرز در گفت و گو با خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا، گفت: دستور كار ما در دو سال گذشته حركت در چارچوب سياست هاي اقتصاد مقاومتي بوده است و استفاده از ظرفيت هاي برجام نيز در همين مسير است.
وي خاطرنشان كرد: ‌اساس را بر اين گذاشته ايم كه ظرفيت هاي كشور را مورد ارزيابي قرار دهيم و بهره وري منابع آب و خاك را بالا برده و ظرفيت هاي مغفول مانده در درياها را بيشتر بررسي كنيم.
حجتي در ادامه با اشاره به بررسي توانمندي نيروي انساني متخصص كشور در بخش كشاورزي، گفت: در شوراي اقتصاد بر اساس توسعه بخش كشاورزي طرح هاي ويژه اي را بررسي كرده ايم.
وزيرجهادكشاورزي افزود:‌ در بخش جنگل و مرتع تلاش هاي خوبي داشته ايم. در توسعه گلخانه ها نيز به عنوان طرح هاي محوري فعاليت هاي خوبي در دست انجام است.
**پيش بيني توليد 200 هزار تن در قفس هاي پرورش ماهي دريايي
وي در ادامه با اشاره به تلاش وزارت جهاد كشاورزي به منظور استفاده از ظرفيت هاي موجود در دريا، گفت:‌ در برنامه اي پنج ساله پيش بيني توليد 200 هزار تن ماهي از طريق ايجاد قفس در دريا كرده ايم كه قصد داريم آن را محقق كنيم.
**تلاش در جهت بي نياز شدن از واردات در محصولات گندم و شكر
حجتي با تاكيد بر اينكه در فكر افزايش محصولات استرات‍ژيك هستيم، گفت: تلاش مي كنيم در زمينه گندم و شكر بي نياز از واردات شويم.
وي ادامه داد:‌ در زمينه كشت دانه هاي روغني به ويژه كلزا برنامه ريزي كرده ايم. در حالي كه هم اكنون 90 درصد اين محصول از واردات تامين مي شود. در افق 5 ساله قصد داريم 40 درصد و 10 ساله 70 درصد از نياز را در داخل توليد كنيم.
8029/1535

سرخط اخبار استان‌ها