۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۵۲
کد خبر: 82103175
T T
۰ نفر

امحاي بيش از 1.5 تن مواد غذايي فاسد در نقده

۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۵۲
کد خبر: 82103175
امحاي بيش از 1.5 تن مواد غذايي فاسد در نقده

مهاباد- ايرنا- رئيس مركز بهداشت شهرستان نقده گفت: بيش از يك و نيم تن انواع مواد غذايي فاسد و غيربهداشتي در اين شهرستان جمع‌ آوري و امحاء شد.

سيفعلي اسكندرزاده روز دوشنبه در حاشيه امحاي اين ميزان مواد غذايي فاسد و غيربهداشتي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين مقدار مواد غذايي فاسد توسط كارشناسان اين شبكه هنگام بازديد از مراكز عرضه كشف و ضبط‌ شده است.
وي اضافه كرد: اين مقدار مواد غذايي و بهداشتي به علت تقلبي بودن، فاقد مشخصات 9 گانه و فاسدشدن به علت رعايت نكردن شرايط نگهداري، سپري شدن تاريخ مصرف و نداشتن مجوزهاي بهداشتي توقيف‌ و جمع آوري شده است.
اسكندرزاده گفت: اين مواد غذايي در صورت مصرف مي‌توانست سلامتي شهروندان را به خطر اندازد.
رييس مركز بهداشت نقده ارزش اين مواد غذايي و بهداشتي را 75 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: اين مواد با حضور نماينده مقام قضايي اين شهرستان امحاء شد.
اسكندرزاده رويكرد مديريتي و اولويت اول سياست راهبردي مركز بهداشت و درمان را مبتني بر آموزش و فرهنگ‌سازي دانست و اظهار كرد: در جايي كه معدود متصدياني بخواهند سلامت مردم را بازيچه سودجويي‌هاي خود قرار دهند، مركز بهداشت از ميثاق اصلي خود كه همان حفظ سلامتي شهروندان است، عدول نكرده و خاطيان را به دست قانون و عدالت مي‌سپارد.
وي از شهروندان خواست در صورت مشاهده فروش هر گونه مواد غذايي فاسد شده و وسايل غيربهداشتي، با شماره تلفن‌هاي 35673450-044 واحد بهداشت محيط نقده تماس گرفته و موارد تخلف را اطلاع دهند تا اقدامات قانوني لازم انجام شود.
رييس مركز بهداشت نقده افزود: تلاش و اهتمام بازرسان بهداشت محيط شهرستان نقده در جهت حفظ و ارتقاي سطح سلامت و امنيت مواد غذايي شهروندان است و در راستاي انجام وظايف خطير، بهداشت محيط از هيچ تلاش و كوششي دريغ نخواهد كرد.
شهرستان نقده با 120 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
7511/6185/1905

سرخط اخبار استان‌ها