۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82440523
T T
۰ نفر
لايروبي قنوات چهارمحال و بختياري نيازمند10ميليارد ريال اعتبار است

شهركرد- ايرنا- مدير آب و خاك و امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري گفت:10 ميليارد ريال اعتبار براي لايروبي و احياي 50 رشته قنات داراي اولويت در سطح استان استان نياز است

سيد طاهر نوربخش روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا اظهاركرد: در صورت لايروبي و احياء اين تعداد قنات در استان، امكان افزايش 250 ليتر آب كشاورزي در ثانيه براي استان ايجاد خواهد شد.
وي، وجود 840 رشته قنات در استان را يادآورشد و گفت: از اين تعداد 280 رشته قنات در سال زرارعي گذشته بدليل پديده خشكسالي به طور كامل خشك شده و 560 رشته قنات مابقي نيز بين 80 تا 40 درصد آبدهي دارد.
مدير آب و خاك و امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينكه 17 درصد از اراضي باغي و زراعي استان از آب قنوات تامين مي شود توضيح داد: در مجموع 30 درصد از زمين هاي كشاورزي استان از آبهاي روان و سطحي سيراب مي شود.
نوربخش با اشاره به اجراي سيستم نوين آبياري در43 درصد از اراضي كشاورزي اين استان گفت: اين استان در زمينه آبياري نوين اراضي كشاورزي رتبه دوم كشوري را به خود اختصاص داده و داراي 120هزارهكتار اراضي آبي است.
به گزارش ايرنا، سالانه در چهارمحال وبختياري بيش از يك ميليون و 500 هزار تن محصولات باغي، زراعي، دامي و شيلات توليد مي شود، سطح زير كشت در اين استان نيز 270 هزار هكتار با 66 هزار بهره بردار است.
خبرنگار: مرتضي شاهوردي** انتشار دهنده:محمود رئيسي
6199/2097

سرخط اخبار استان‌ها