نهال گردو اصلاح شده تجاری با باردهی 7 تا 12 تن و مجوز جهاد کشاورزی

احداث باغ گردو یکی از سرمایه گذاری های بلند مدت و با سوددهی عالی است اما برای رسیدن به یک سود و سرمایه بالا تنها کاشت نهال گردو لازم نیست و یک‌سری فاکتورهای مهم وجود دارد که باید به عنوان یک باغدار برای بازدهی بالا در نظر داشته باشید.

نهال گردو جزء پرفروش ترین و بهترین نهال های روز دنیا است و دلیل آن استقبال زیاد مردم از گردو است و البته سودی بسیار عالی که برای باغداران و کشاورزان به همراه دارد. احداث باغ گردو یکی از سرمایه گذاری های بلند مدت و با سوددهی عالی است اما برای رسیدن به این سود و سرمایه بالا، تنها کاشت نهال گردو لازم نیست و یک‌سری فاکتورهای مهم وجود دارد که باید به عنوان یک باغدار برای بازدهی بالا در نظر داشته باشید.

بهترین نهال گردو برای کاشت کدام است؟ پربارترین نهال گردو در دنیا چیست؟ چه نهال گردویی بکارم که باردهی تجاری داشته باشد؟ این‌ها سوالات زیادی است که هر سال از کارشناسان نوین گردو پرسیده می شود. در این مطلب از نوین گردو می خواهیم نهال گردویی پربار که بیشترین خرید در جهان را داشته، به شما معرفی کرده و میزان باردهی و عملکرد آنها را بیان کنیم.

بهترین نهال گردو از لحاظ باردهی کدام است؟

امروزه در نهالستان ها تعداد بسیار زیادی نهال گردو تولید و عرضه می شود اما اینکه بهترین نهال دیرگل کدام است، کدام نهال گردو بیشترین میزان باردهی را دارد، پربارترین نهال گردو چیست و..و بستگی به شرایط اقلیمی منطقه دارد. در ابتدا باید به دو فاکتور مهم در خرید نهال گردو توجه داشته باشید. ابتدا باید شرایط اقلیمی منطقه خود را با توجه به میزان سرما و گرما، رطوبت، دما و بارش باران بسنجید و اینکه بدانید ارتفاع از سطح دریا چقدر است. سپس بر اساس این چند فاکتور مهم، می توانید نهال گردو مناسب کاشت در منطقه خود را خریداری کرده و بکارید.

اما در این مطلب به معرفی پربارترین نهال گردو مناطق سردسیر، معتدل و خشک و نیمه خشک می پردازیم.

نهال گردو چندلر؛ اولین نهال گردو پربازده

گردو چندلر جزء اولین و بهترین نهال گردو در ایران و جهان است. این گردو محصول کالیفرنیا آمریکا بوده و بازدهی فوق العاده عالی دارد. در چند دهه اخیری که این نهال وارد ایران شده، بیشترین میزان استقبال را از سوی باغداران داشته است. دلیل این همه محبوبیت نهال گردو چیست؟ چندلر بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل و سردسیر است. ارتفاع از سطح دریا نهال گردو چندلر پیوندی 400 تا 1500 متر است. میزان باردهی نهال گردو چندلر بین 6 تا 7 تن بوده و جزء ارقام تجاری به حساب می آید. دیرگل است و این موجب می شود اگر منطقه دچار سرمای بهاره شد درخت گردو یخ نزند و به خوبی رشد کند. این نهال میزان باردهی بسیار بالایی دارد که زودبازده بودن هم از خصوصیات خوب نهال گردو به حساب می آید.

نهال گردو فرنور؛ دومین نهال گردو پرسود

گردو فرنور؛ پربازده، زودبازه، دیرگل، مقاوم به بیماری و سرما است که جزء بهترین نهال‌های گردو در دنیا بعد از چندلر است. این رقم از خصوصیات نابی برخوردار بوده که از سال اول باردهی را شروع می کند. اصالت آن به فرانسه بر می گردد. بعد از چندلر، جزء پرطرفدارترین نهال‌های گردو در ایران به شمار می آید. نهال گردو فرنور برای رشد و جوانه زنی به سرما و دمای کمتر از 7 درجه سانتی گراد نیاز دارد. ارتفاع از سطح دریا نهال گردو فرنور پیوندی بین 1000 تا 3000 متر است. میزان باردهی حدود 6 تن است. وزن گردو 13 گرم است و میوه ای درشت با مغز پر و چرب دارد. این نهال گردو به باغدارانی که در مناطق سردسیر و کوهستانی هستند و دغدغه قرار گرفتن نهال در سرما و یخ زدگی را دارند، توصیه می شود.

نهال گردو خوشه ای؛ سومین نهال زودبارده و پربار

نهال گردو خوشه ای را با این نام نامگذاری کرده اند و دلیل آن میزان باردهی‌ای است که دارد. این رقم جزء ارقام پربار و باکیفیت به حساب می آید. عمر اقتصادی بالایی دارد و جزء نهال های تجاری است. ارتفاع از سطح دریا برای کاشت درخت گردو خوشه ای 500 تا 1500 متر است. گردو خوشه ای را می توانید در مناطق سردسیر و معتدل بکارید. مقاومت نسبتا خوبی به بیماری و سرما دارد. میزان باردهی آن تجاری بوده و تا 7 تن بار گردو میدهد. از رقم نهال های پاکوتاه است که قدرت رشد نسبتا خوبی دارد.

نهال گردو پکان؛ اولین نهال گردو گرمسیری پربار

نهال گردو پکان از ارقام مناسب مناطق گرم، خشک و نیمه خشک است. این رقم جزء بهترین نهال‌های گردو مناطق گرمسیر است. میزان باردهی آن تا 7 تن بوده و می توانید در سن بالغ شدن آن حدود 7 تن بار گردو برداشت کنید. ارتفاع از سطح دریای نهال گردو پکان آمریکایی، 0 تا 2500 متر است. اگر در منطقه ای بسیار گرم هستید که بارندگی کم بوده و دنبال نهالی مقاوم به خشکی می گردید، پکان آمریکایی را پیشنهاد می کنیم. این رقم آمریکایی مناسب شرایط بیابانی و نیمه بیابانی است.

نهال گردو ژنوتیپ برتر؛ پربارده ترین نهال گردو

نهال گردو ژنوتیپ برتر رقمی بی نظیر در بازدهی و جزء ارقامی با باردهی تجاری فوق العاده بوده و شرایط اقلیمی معتدل و سرد را می پذیرد. این نهال مقاوم به سرما، دیرگل، زودبازد، پربار، دارای پوستی کاغذی، مغز روشن و سفید، طعم چرب و شیرین و مقاوم به بیماری است. این نهال گردو از ارقام معدودی است که باکیفیت و اصل آن به سختی پیدا شده اما مرکز نوین گردو اصل این نهال را با تضمین عرضه می کند. ژنوتیپ برتر بهترین نهال گردو پیوندی اصلاح شده و زودبارده است.

سخن پایانی خرید بهترین نهال گردو

خرید بهترین نهال گردو جزء مهم ترین فاکتورهای احداث باغ گردو است. امرزوه بیشتر از 27 نوع نهال گردو با باردهی تجاری وجود دارد که مهم است شما چه رقمی را برای کاشت انتخاب می کنید تا به بازدهی مطلوبی از درخت خود برسید. اینکه بهترین نهال گردو در ایران را بخواهیم معرفی کنیم، بستگی به شرایط آب و هوایی منطقه شما از گرمسیر و سردسیر بودن دارد.

در این مطلب به‌طور کامل بهترین و پربارترین نهال گردو در دنیا را معرفی کردیم و مناطق مناسب کاشت را گفتیم تا با در نظر گرفتن ارتفاع سطح دریا و شرایط اقلیمی سرد و گرم، بهترین نهال گردو منطقه خود را خریداری کنید. نهالستان نوین گردو جزء برترین و بزرگترین و معتبرترین مراکز فروش و عرضه نهال گردو است و از نمایندگی‌های فعال فروش نهال گردو در سراسر ایران است. می توانید خرید نهال را بدون واسطه و با کارت بهداشت و قرنطینه استانی با تضمین قیمت و کیفیت از مرکز نوین گردو انجام دهید.

جهت اطلاع از قیمت نهال به سایت (www.gerdo.pro) مراجعه کنید.

آدرس سایت: gerdo.pro

شماره تماس: 09121243597

ثبت سفارش در پیام رسانهای ایتا، تلگرام، واتساپ و روبیکا: 09121243597

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =