۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۰۳
کد خبر: 82468512
T T
۰ نفر
مدير جهاد كشاورزي: كالاهاي مورد نياز عيد نوروز در خاش تامين شده است

زاهدان - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي و مسئول ستاد تنظيم بازار شهرستان خاش در استان سيستان و بلوچستان گفت: در راستاي حمايت از حقوق مصرف كنندگان كالاهاي اساسي مورد نياز مردم اين شهرستان در عيد نوروز تامين شده است.

امان الله طوقي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هم اينك 118تن انواع برنج شامل 66 تن برنج هندي و 52 تن برنج سفيد خريداري و به مقصد خاش بارگيري و حمل شده است.
وي بيان كرد: برنج هندي با قيمت هر كيلوگرم 39 هزار ريال و برنج سفيد 28 هزار ريال در بازار مصرف عرضه مي شود.
وي ادامه داد: 22 تن شكر با قيمت هر كيلوگرم 28 هزار ريال و 12 تن مرغ در مراكز تعاون روستايي و فروشگاه رفاه با قيمت هر كيلوگرم 58 هزار ريال عرضه مي شود.
مدير جهاد كشاورزي خاش بيان كرد: همچنين 35 تن ميوه شامل 20 تن پرتقال و 15 تن سيب درختي در شهرستان خاش درحال توزيع است.
طوقي با اشاره به اينكه در سايه امنيت كشور بخش كشاورزي به اهداف تعريف شده خود رسيده است اظهار داشت: توليد 95 درصد از محصولات كشاورزي در كشور بيانگر خودكفايي در توليد اين محصولات است.
وي با بيان اينكه افزون بر 37 هزار هكتار اراضي باغي و زراعي در خاش وجود دارد افزود: سالانه افزون بر 300 هزار تن انواع محصولات كشاورزي در اين شهرستان توليد كه علاوه بر تامين نياز داخلي به خارج از كشور نيز صادر مي شود.
وي با بيان اينكه شهرستان خاش در توليد خرما و انگور به مرز توليدات با كيفيت رسيده است خاطر نشان كرد: اين شهرستان با توليد محصولات ارگانيك كشاورزي توانسته نشان هاي برتر جهاني را دريافت كند.
وي توزيع و غرس يك ميليون اصله نهال مثمر و غير مثمر در شهرستان خاش را گامي مهم در راستاي رسيدن به اهداف توسعه و بالا بردن شاخص هاي توليد ملي عنوان كرد.
مدير جهاد كشاورزي خاش اجراي دهها طرح مختلف كشاورزي را نتيجه حمايتهاي ويژه دولت يازدهم عنوان كرد و گفت: آمادگي اين را داريم كه در طول هفته شماري از طرح هاي كشاورزي اين شهرستان را افتتاح كنيم.
طوقي از پلاك كوبي و شناسنامه دار كردن چهار هزار نفر شتر به عنوان يك اقدام ارزشمند دولت يازدهم در خاش ياد كرد و افزود: با توجه به اهميت كار از تمام كشاورزان و دامداران و بهره برداران منابع طبيعي انتظار داريم با كارشناسان جهاد كشاورزي به منظور پلاك كوبي دامها نهايت همكاري را داشته باشند.
وي اهميت حفاظت از اراضي ملي و پيشگيري از وارد آمدن خسارت به مردم و دولت را متذكر شد.
خاش در 185 كيلومتري جنوب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان و در همسايگي كشور پاكستان واقع شده و قله آتشفشاني و نيمه فعال تفتان «بام شرق ايران» در محدوده اين شهرستان قرار دارد.
7310**3213**6081خبرنگار: محمدامين ميربلوچزهي ** انتشار دهنده: حيدرسراياني
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan

سرخط اخبار استان‌ها