۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۳
کد خبر: 82083290
T T
۰ نفر

علف هاي هرز از مزارع آبيك پاك سازي شدند

۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۳
کد خبر: 82083290
علف هاي هرز از مزارع آبيك پاك سازي شدند

قزوين - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي آبيك گفت: كار مبارزه با علف هاي هرز در 23 هزار و 755 هكتار از اراضي كشاورزي گندم، جو و كلزا اين شهرستان به پايان رسيد.

به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين، بيژن لطفي با بيان اين مطلب افزود: در سال زراعي جاري مبارزه با علف هاي هرز در 14 هزار و 895 هكتار از مزارع گندم، 7 هزار و 863 هكتار از مزارع جو و 977 هكتار از مزارع كلزا انجام شد.
وي اظهار داشت: با توجه به اينكه علف هاي هرز در جذب رطوبت، مواد غذايي و اشغال فضا در رقابت با محصول اصلي قرار گرفته و باعث خسارت كمي و كيفي مي شوند، مبارزه با آن از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.
لطفي تصريح كرد: با توجه به آموزش ها و اطلاع رساني هاي گسترده طي سال هاي گذشته و آشنايي كشاورزان به اهميت مبارزه با علف هاي هرز، هر ساله تعداد بيشتري از بهره برداران با اين مقوله مبارزه مي كنند.
وي با تاكيد بر لزوم به روز رساني دانش مورد نياز در زمينه مقابله با علف هاي هرز در زمين هاي كشاورزي و بهره گيري از دانش هاي نوين در اين رابطه، هشدار داد : مديريت نامناسب زراعي و به كارگيري روش هاي نادرست مبارزه شيميايي منجر به بروز پايداري علف هاي هرز در مزارع مي شود.
شهرستان آبيك واقع در 55 كيلومتري شرق استان قزوين، داراي 37 هزار هكتار اراضي زراعي و سه هزار و 500 هكتار اراضي باغي است.
3013/8054

سرخط اخبار استان‌ها