۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۳۴
کد خبر: 82024743
T T
۰ نفر
كار مبارزه با آفات در سطح 18 هزار هكتار مزارع ورامين آغاز شد

تهران – ايرنا – مدير جهاد كشاورزي شهرستان ورامين از آغاز اجراي طرح عمليات مبارزه با آفات غلات در سطح بيش از 18 هزار هكتار از مزارع اين شهرستان خبر داد.

محمد حسين تاجيك روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: از اين مقدار زمين كشاورزي 10 هزار و 100 هكتار آن زير كشت جو و هشت هزار و 100 هكتار آن مزارع گندم است كه طرح مبارزه با آفات براي جلوگيري از آسيب به محصولات آن انجام مي شود.
وي گفت: طرح مبارزه با آفات در حالي آغاز مي شود كه سال زراعي گذشته به دليل همكاري مناسب كشاورزان و كارشناسان مديريت جهادكشاورزي آسيب بسيار كمي از اين محل به محصول غلات ورامين وارد شد.
وي افزود: سن غلات از آفات مهم در حوزه كشاورزي به حساب مي آيد كه در صورت مبارزه نكردن با آن خسارات جبران ناپذيري به كشاورزان وارد مي شود و محصول با افت كيفيت روبرو خواهد شدو در همين ارتباط مراكز خريد غلات از خريد محصول آفت زده امتناع خواهند كرد.
تاجيك تصريح كرد: با هماهنگي هاي به عمل آمده با دهياري هاي و شوراهاي اسلامي روستاهاي شهرستان ورامين، همايش توجيهي مبارزه با سن غلات در بخش جواد آباد ورامين برگزار شد تا كشاورزان بيش از گذشته با اهميت مبارزه با اين آفت به صورت هماهنگي و گسترده آشنا شوند.
وي گفت: در صورتي كه مزرعه اي نسبت به مبارزه با آفات غلات اقدام نكند، آفت سن از مناطق مجاور به آن ها حمله كرده و محصول را گاه به صورت صد در صد نابود مي كند.
مدير جهاد كشاورزي ورامين افزود: در راستاي اجراي طرح مبارزه با سن غلات سه كلينيك گياه پزشكي خصوصي به همراه 15 كارشناس بخش خصوصي و شش كارشناس بخش دولتي به عنوان گروه هاي شبكه مراقبت مبارزه با سن غلات حضور دارند.
وي گفت : 20 شركت مكانيزاسيون با بهره گيري از 500 دستگاه تراكتورعمليات سم پاشي را در سطح مزارع انجام مي دهند.
شهرستان ورامين بيش از 80 هزار هكتار اراضي قابل كشت دارد كه به دليل كمبود آب ، تنها 38 هزار هكتار آن زير كشت انواع محصولات باغي و زراعي مي رود.
تهرام/7254/1831
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد