۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶
کد خبر: 82438805
T T
۰ نفر
2مسئول خراسان شمالی خواستار تعجیل كشاورزان برای استفاده از بخشودگی جرایم بانكی شدند

بجنورد-ایرنا- معاون اعتبارات و بانكداری شركتی بانك كشاورزی و معاون امور بازسازی مسكن روستایی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی خراسان شمالی از كشاورزان بدهكار به این بانك خواستند تا هر چه زودتر برای استفاده از بخشودگی كامل جریمه ها و سود تسهیلات اقدام كنند.

معاون اعتبارات و بانكداری شركتی بانك كشاورزی خراسان شمالی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: با ابلاغ دستورالعمل اجرایی ماده 2 آیین نامه اجرایی تبصره ۳۵ قانون اصلاح قانون بودجه سال 95، بخشودگی كامل سود و جرایم دیركرد تسهیلات تا یك میلیارد ریال در شعب بانك كشاورزی میسر شده است.
سیدمحمود سیدالحسینی افزود: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و كمك به تولیدكنندگان دستورالعمل بخشودگی كامل سود و جرایم مشتریان بانك كشاورزی به استان ابلاغ‌ شده است.
وی بیان داشت: مشتریانی كه تا پایان امسال نسبت به تسویه نقدی اصل بدهی خود اقدام كنند از بخشودگی سود و جرایم بدهی بهره مند می شوند.
معاون اعتبارات و بانكداری شركتی بانك كشاورزی خراسان شمالی خاطر نشان كرد: دستورالعمل مزبور برای بدهكارانی است كه بدهی آنان تا یك میلیارد ریال است.
وی تاكید كرد: با توجه به محدودیت اعتبار ابلاغی افرادی كه زودتر اقدام كنند در اولویت خواهند بود.
سیدالحسینی گفت: 52 هزار نفر از وام گیرندگان، 6 هزار و 700 میلیارد ریال به بانك كشاورزی استان بدهكار هستند كه با توجه به تعداد بالای این افراد، توصیه می شود بدهكاران به بانك، تسویه بدهی خود را به روزهای پایانی سال موكول نكنند.

*روستاییان بدهكارتر شده اند
معاون امور بازسازی مسكن روستایی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی خراسان شمالی نیز از ابلاع دستورالعمل بخشودگی كامل سود و جریمه های تسهیلات مسكن خبر داد و روستاییان بدهكار به بانك ها خواست تا هرچه زودتر نسبت به تسویه بدهی خود اقدام و از این بخشودگی ها بهره مند شوند.
علی روحانی با بیان اینكه ایجاد شرایط و فرصتی همچون دستورالعمل مزبور برای اعمال بخشودگی های سود و جرایم در سال آتی نامعلوم و نامشخص است افزود: این بخشودگی در صورتی قابل اعمال است كه بدهكاران تا پایان امسال بدهی خود را تسویه كنند.
وی اظهار كرد: از روستاییان درخواست می شود در این زمینه تعجیل كنند تا بانك ها نیز بتوانند شرایط بهتری برای اعطای تسهیلات جدید به متقاضیان ایجاد كنند.
تاخیر در بازپرداخت تسهیلات بانكی یكی از مشكلات و دغدغه ها در استان محروم خراسان شمالی است و چندی پیش بانك كشاورزی استان اعلام كرده بود كه كمبود درآمد، امسال روستاییان این منطقه را بدهكار تر كرده است.
برخی بدهی های روستاییان خراسان شمالی به بانك ها مربوط به 20 سال گذشته و تزریق اعتبارات تسهیلاتی به روستاییان برای بازسازی منازل تخریب شده در زلزله سال 75 است.
پس از زلزله سال 75 بیش از 12 هزار واحد مسكونی در روستاهای استان با استفاده از تسهیلات بانكی ساخته شده است.
7185 / 6042 خبرنگار: كبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

سرخط اخبار استان‌ها