۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۸:۵۳
کد خبر: 82181075
T T
۰ نفر
هفت تُن مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد در بانه معدوم شد

سنندج- ایرنا- رییس شبكه بهداشت بانه اعلام كرد: هفت تُن انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد در بانه معدوم شد.

علی شالباف روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: هفت تُن مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد به ارزش 250 میلیون ریال در محل دفن زباله های شهرستان بانه در هژده دولان معدوم شد.
او افزود: این مقدار مواد غذایی شامل انواع تنقلات، آبمیوه، شیر پاكتی و خشكبار است كه در سه ماه گذشته از مراكز توزیع مواد غذایی سطح شهر توسط بازرسان شبكه بهداشت بانه كشف شد.
شالباف خاطر نشان كرد: خوشبختانه مواد غذایی فاسد شده در سطح روستاها و شهرهای اقماری كمتر وجود دارد و اكیپ های گشت بازرسی مراكز توزیع مواد غذایی روستاها و شهرهای اقماری را بازرسی می كنند.
وی به كمبود نیروی انسانی در زمینه گشت های بازرسی اشاره كرد و گفت: با توجه با اینكه تعداد مراكز توزیع مواد غذایی زیاد و در سطح شهر پراكنده است، شبكه بهداشت با كمبود نیروی انسانی در این زمینه مواجه است.
رییس شبكه بهداشت بانه ادامه داد: نیروهای گشت و بازرسی روزانه مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی را بازرسی می كنند و در ساعت غیر اداری دو اكیپ گشت بازرسی همچنان فعال است.
وی گفت: در طول هفته اكیپ های مشتركی با اداره صنعت، معدن و تجارت، فرمانداری، دامپزشكی و اتاق اصناف، برای كنترل و اطمینان از سلامت مواد غذایی انجام می شود.
این مسئول افزود: سامانه رسیدگی به شكایت مردمی با شماره 190 شبانه روز فعال است و از شهروندان درخواست می كنم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك با این سامانه تماس بگیرند.
شالباف تاكید كرد: به همه شهروندان اطمینان می دهم به هیچ كس اجاز نمی دهیم كه سلامت شهروندان را به خطر بیندازد و در این زمینه حاضر به معامله به هیچ كسی نیستیم.
بانه در 242 كیلومتری غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469/6108

سرخط اخبار استان‌ها