خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهادکشاورزی در ابوزید آباد:

طرح کاشت نهال پسته در منطقه ابوزیدآباد در کاهش بیابان زدایی موثر است

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۲۶۹

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور در سفر خود به شهرستان آران و بیدگل از مشکلات بیابانی و تپه های ماسه های روان در شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات مطلع و از طرح های کاهش بیابان زدایی این منطقه بازدید نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران وبیدگل  خداکرم جلالی،به منظور کنترل گرد وغبار و تثبیت شن های روان از اراضی بیابانی و تپه های ماسه ای در این منطقه، گفت:برای مهار از ریزگردها باید طرح مالچ پاشی در تپه های ماسه‌ای این منطقه صورت بگیرد.

معاون وزیر جهادکشاورزی، با تقدیر از طرح نهال کاری در یکی از روستاهای بخش کویرات،اذعان داشت:مردم نیز می بایست در طرح ها و حفظ مراتع و جنگلها کوشا باشند و طرح نهال کاری که در استان اصفهان صورت می گیرد در این ابوزیدآباد و بخش کویرات نیز باید اجرا گردد و طرح کاشت نهال پسته در این منطقه بسیار کار ارزنده ای است و موجب اشتغال زایی نیز می شود.

وی،با بازدید از زمین پیشنهادی شهرک صنعتی ابوزیدآباد که در محدوده جنگل های تاغ زار واقع گشته و در راستای ایجاد این شهرک اظهار داشت:با همکاری  فرمانداری و اداره کل منابع طبیعی وآبخیز داری استان اصفهان باید این مشکل رفع شود تا منطقه صنعتی در این بخش احداث شود.

جلالیافزود:برای اطفاء حریق در مواقع بحران،اداره کل منابع طبیعی استان می بایست دستگاههای اطفاء حریق را به این منطقه اختصاص دهند تا واحد آتش نشانی ابوزیدآباد در مواقع بحران تقویت شود.

در این سفر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری،و مدیر کل بیابان،معاون وزیر جهاد کشاورزی را همراهی کردند و در حاشیه این سفر با حضرت آیت الله مفرح زاده امام جمعه ابوزیدآباد نیز دیدار کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز