۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۳
کد خبر: 82267143
T T
۰ نفر
بروز 33 درصد سرطان ها به دليل مصرف مواد غذايي ناسالم است

كرمان - ايرنا - كارشناس مسئول نظارت معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي گفت: بروز 33 درصد سرطان ها مربوط به نوع مصرف مواد غذايي و روي آوردن به مصرف زياد قند، نمك و چربي هاست.

به گزارش ايرنا عليرضا سعيد گوهري روز شنبه در نشست خبري به مناسبت روز جهاني غذا افزود: بسياري از اوقات افراد به موارد بيماري زا از جمله مصرف بالاي نمك، قند، چربي ها و اسيدهاي چرب توجه نمي كنند.
وي ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي كاهش نمك، چربي ها، اسيدهاي چرب ترانس و قند كه در بروز چاقي و بيماري هايي از جمله سرطان ها تاثيرگذار هستند، برنامه ويژه اي را مد نظر دارد.
وي خاطرنشان كرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به منظور تعيين سلامت محصولات غذايي اقدام به چاپ نشانگرهاي رنگي كرده تا افراد متناسب با وضعيت سلامت محصولات توليدي نسبت به خريد اين محصولات اقدام كنند.
سعيد گوهري افزود: عمده بروز سرطان ها مربوط به مصرف روغن ها و آگاهي نداشتن از نوع مصرف آنها است.
وي به ميزان بالاي مصرف قند در جامعه اشاره كرد و گفت: ذائقه بيشتر افراد از دوران كودكي به مصرف نمك و قند زياد عادت كرده لذا در بزرگسالي با بسياري از بيماري ها مواجه مي شويم.
وي بر توجه به نوع غذا خوردن افراد در جامعه تاكيد كرد و ادامه داد: بسياري از افراد ويتامين هاي مورد نياز از جمله زينك، روي و ويتامين دي مورد نياز را دريافت نمي كنند و اين امر موجب بروز بيماري ها مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در برخي موارد به دليل طرح مطالبي در فضاي مجازي مبني بر سالم نبودن برخي محصولات، افراد به سمت مصرف محصولاتي رفته اند كه از نظر سلامت با مشكلات بيشتري روبرو هستند.
وي گفت: به عنوان مثال با طرح برخي مسائل نادرست درباره نمك يددار، مردم به سمت مصرف سنگ نمك روي آورده اند كه داراي فلزات سنگين است و مشكلات زيادي را در پي دارد.
خبرنگار: سميه حسن شاهي ** انتشاردهنده: نجمه حسني
7440/3029

سرخط اخبار استان‌ها