۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۷
کد خبر: 82319310
T T
۰ نفر
50 درصد لوازم آرایشی بازار ،قاچاق است

ساری - ایرنا - مدیركل ارزیابی و نظارت مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: 50 درصد از لوازم آرایشی موجود در بازار به صورت قاچاق وارد كشور می شود.

بهروز جنت روز چهارشنبه در حاشیه همایش برچسب گذاری فراورده های غذایی و آشامیدنی در بهشهر در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: وزارت بهداشت و درمان برای جلوگیری ازورود كالای قاچاق در بازار طرح شناسایی و كد گذاری كالاهای تولیدی را از مبدا شروع كرده و این طرح مشمول كالاهای وارداتی نیز می شود.
وی اضافه كرد : با اجرای این طرح تا حد زیادی از ورود كالاهای قاچاق به بازار مصرف جلوگیری می شود و همچنان نیز این كار ادامه دارد.
جنت مهمترین وظیفه وزارت بهداشت و درمان را عرضه كالاهای سالم به مصرف كنندگان دانست و ورود كالاها و محصولات غذایی و آرایشی قاچاق به كشور را بر خلاف سیاست وزارتخانه متبوعش قلمداد كرد.
وی اضافه كرد : وزارت بهداشت و درمان به عنوان یكی از نهادهای حاكمیتی در ستاد مبارزه با قاچاق كالا حضور دارد تا بتواند كالاهای سالم را برای مصرف به مردم معرفی كند.
** ساماندهی فروشگاه های داروی گیاهی
مدیركل ارزیابی و نظارت بر مواد عذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت كه ساماندهی فروشگاه های گیاهان دارویی در كشور از سوی این سازمان در دستور كار قرار گرفت.
جنت ، ساماندهی این فروشگاه ها را در راستای ملزم كردن آنها برای وارد نشدن به نسخه پیچی دارو و متمركز شدنشان در حیطه وظایفی خودشان به مردم دانست.
** تبلیغات گمراه كننده محصولات آرایشی در رسانه ها ممنوع
مدیركل ارزیابی و نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو هر گونه تبلیغات گمراه كننده برای فروش محصولات آرایشی و بهداشتی را در رسانه ها ممنوع اعلام كرد و گفت كه براساس طرح در حال تصویب در مجلس شورای اسلامی از این پس نه تنها با واحد تولیدی كه با عوامل تبلیغ و رسانه مبلغ نیز برخورد می شود.
جنت افزود : تبلیغات محصولات ارایشی و بهداشتی در رسانه باید به گونه ای باشد كه باعث گمراهی مصرف كننده نشود.
همایش 2 روزه برچسب گذاری فراورده های غذایی و آشامیدنی در مازندران با حضور كارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور روز چهارشنبه در بهشهر مازندران آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه