۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱
کد خبر: 82407713
T T
۰ نفر
افزايش تعرفه واردات محصولات كشاورزي ضروري است

ارا ك- ايرنا - عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: افزايش تعرفه واردات محصولات كشاوري از سوي دولت مساله اي مهم و حياتي است.

علي ابراهيمي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: استان مركزي همراه با برخي از استان هاي شمالي كشور در سال زراعي جاري از سرمازدگي خسارت جدي ديد و حتي در نقاط جنوبي كشور با نبود بازار به منظور عرضه محصولات كشاورزي مواجه شد.
وي عنوان كرد: كشاورزي به صورت ذاتي با چالش هاي متعددي را در زمستان پيش رو دارد و با مشكلاتي همچون سرمازدگي ممكن است حاصل كار يك ساله بهره بردار از دست برود و پايين بودن تعرفه واردات نيز مزيد بر علت شده و كشاورزان را با چالش از كف رفتن بازار مواجه مي كند.
وي تاكيد كرد: تعرفه كنوني واردات كشاورزي كه توسط دولت تعيين شده مناسبت نيست و بايد به منظور جلوگيري از ضرر كشاورزان و در نظر گرفتن سود بيشتر، اين تعرفه افزايش يابد كه اين مهم روز گذشته در كميسيون كشاورزي مجلس مطرح شد و در دست بررسي است.
ابراهيمي افزود: با توجه به سرمازدگي هاي اخير صندوق بيمه بايد به منظور حمايت از بخش كشاورزي تقويت شود كه اين مهم در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 با قوت دنبال مي شود.
وي اظهار كرد: دولت و ارگان ها مرتبط اعتباري در اختيار ندارند كه بتوان خسارت وارده بخ بهره برداران كشاورزي را به سرعت تامين كنند و به همين منظور تلاش مي شود كه صندوق بيمه بخش كشاورزي تقويت شود تا در صورت بروز چنين خساراتي بتواند به سرعت از كشاورزان خسران ديده حمايت كند.
نماينده مردم شازند در خانه ملت يادآور شد: برنامه ششم توسعه هنوز توسط شوراي نگهبان تاييد نشده است و از طرفي رسيدگي به بودجه سال 96 نيز دو هفته ديگر آغاز مي شود و مي طلبد نظرات كميسيون كشاورزي درخصوص تعرفه ها و تقويت صندوق بيمه بخش كشاورزي بعد از جلب موافقت برنامه ششم و بودجه 96 پي گرفته شود.
در سال زراعي جاري 19 هزار و 582 هكتار از باغات استان مركزي امسال دچار سرمازدگي شد كه بيشتر اين مساحت در شهرستان ساوه متمركزاست.
6992/6013/خبرنگار:آذر اسفندياري***انتشاردهنده:مژگان حيدري

سرخط اخبار استان‌ها