۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۹
کد خبر: 82247152
T T
۰ نفر
فرماندار درميان: نظارت بهداشتي بر مراكز عرضه مواد غذايي افزايش يابد

بيرجند - ايرنا - فرماندار درميان گفت: نظارت بهداشتي بر مراكز عرضه مواد غذايي در اين شهرستان مرزي افزايش يابد تا مشكلي براي مردم ايجاد نشود.

محمد بشيري زاده روز چهارشنبه در كارگروه تخصصي سلامت و امنيت غذايي شهرستان افزود: تامين سلامت مواد غذايي و بهداشتي از وظايف متوليان اجرايي است كه در ايام محرم با توجه به شرايط خاص بايد تشديد شود.
وي بيان كرد: شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان بايد نسبت به برخورد با متخلفان عرضه مواد غذايي اهتمام بيشتري داشته باشد، با نظارت مستمر بر مراكز عرضه مواد غذايي مي توان بستر و زمينه سلامت و امنيت غذايي خانواده ها را فراهم كرد.
وي توجه به مقوله امنيت غذايي را به معناي پيشگيري از بسياري بيماريها دانست و اضافه كرد: گرايش مردم جامعه به خصوص جوانان از مصرف غذاهاي سنتي به مصرف غذاهاي آماده و صنعتي افزايش يافته، بايد فرهنگ استفاده از مواد غذايي سنتي و ضرر غذاهاي آماده و صنعتي را براي مردم گوشزد شود.
به گزارش ايرنا، فرماندار درميان كم تحركي و پشت ميز نشيني را يكي ديگر از مشكلات جامعه ذكر كرد و گفت: نياز است خانواده ها براي سلامت خود ورزش را در برنامه هاي روزانه خود قرار دهند.
به گفته بشيري زاده، سرانه استفاده از نوشابه هاي گازدار در جامعه خيلي بالاتر از ساير كشورهاست، براي سلامت خانواده ها بايد برخي مواد غذايي زيانبار نظير نوشابه هاي گازدار، تنقلات شور و حاوي مواد نگهدارنده و رنگ ها، سوسيس، كالباس و غذاهاي كنسروي از سفره خانواده ها حذف شود.
وي با اشاره به اينكه شهرداران در شهرها و دهياران در روستاها مسئوليت مديريت جمع آوري زباله ها را بر عهده دارند، گفت: بايد با جمع آوري و دفع به موقع زباله ها از ايجاد مشكل زيست محيطي جلوگيري كنيم.
شهرستان درميان با وسعت پنج هزار و 797 كيلومتر مربع از شمال به شهرستان قاينات از جنوب به شهرستان سربيشه و از غرب به شهرستان بيرجند و شرق به طول70 كيلومتر با افغانستان مرز مشترك دارد.
شهر اسديه مركز شهرستان مرزي درميان در 105كيلومتري شرق بيرجند قرار دارد.
اين شهرستان 57هزار نفر جمعيت دارد.
*7556 **2047**خبرنگار- حكيمه مصطفايي*انتشار دهنده- عباسقلي اشكورجيري *

سرخط اخبار استان‌ها