رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرو سالاد و ترشیجات بدون بسته بندی در غذافروشی‌ها ممنوع است/ اعتماد نا به جا هشداری برای سلامت جامعه

7:07 - 29 تير 1396
کد خبر: ۳۲۹۶۶۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مسئول آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو، سازمان غذا و دارو گفت: اعتماد به غذافروشی‌ها و مواد غذایی‌های نامعتبر، سلامت جامعه را تهدید و به خطر می‌اندازد.

سرو سالاد و ترشیجات بدون بسته بندی در غذافروشی‌ها ممنوع است/اعتماد نا به جا هشداری برای سلامت جامعهبهرام دارایی در گفت و گو با خبرنگار جامعه گفت: سازمان غذا و دارو درحوزه مواد غذایی تازه و مواد بسته بندی شده، بر غذافروشی‌ها نظارت کامل دارد و ازلحاظ سموم باقی مانده، آلاینده‌ها و مسائل میکروبی، مواد غذایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.


وی افزود: با توجه به فصل گرما، درصد فساد موادغذایی افزایش می یابد بنابراین دمای نگهداری موادی چون سوسیس و کالباس، محصولات فاسد پذیری مانند فرآورده‌های حاصل از تخم مرغ، شیر و لبنیات، با سلامت و یا فساد مواد ارتباط مستقیمی دارد. بر این اساس نظارت در این محصولات بیش از دیگر مواقع انجام می شود.


مسئول آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: فروش سالاد و ماست ، سبزی خوردن، ترشیجات باز و بدون بسته بندی در غذا فروشی‌ها ممنوع است و علاوه بر نظارت‌های وزارت بهداشت، مردم نیز خود مسئول هستند. بنابراین با عدم استقبال از خرید لبنیات سنتی، پرهیز از خرید مواد غذایی ازمغازه‌های نامعتبر، استفاده ازمواد ضدعفونی کننده و آب ونمک در شستشوی میوه و سبزیجات، تا حدی می تواند از بروز بیماری هایی چون تب مالت و وبا پیشگیری کند.

وی عنوان کرد: توصیه می شود مردم از مصرف مواد غذایی فاسد پذیر دردمای بالای تابستان خودداری کنند و با اعتماد نا به جا به غذا فروشی ها و مغازه‌های نامعتبر، سلامت جامعه را به خطر نیاندازند.


دارایی یادآور شد: سامانه 1490 از جمله راه های ارتباطی مردم با مسئولین است که به کلیه شکایات و نظرات مردم پاسخ می‌دهد. اما این سامانه کافی نیست و درنظر داریم سامانه جدیدی برای اطلاع لحظه به لحظه مردم از وضعیت کیفیت محصولات طراحی شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *