حل مشكل سوء تغذيه كودكان سيستان و بلوچستان بايد در اولويت قرار گيرد

چابهار- ايرنا- معاون بهداشتي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: با توجه به اينكه سيستان و بلوچستان بيشترين كودكان مبتلا به سوء تغذيه كشور را دارد بايد براي حل اين مشكلات برنامه ريزي هاي لازم صورت گيرد.

دكتر علي اكبر سياري سه شنبه شب در حاشيه همايش ملي بيماري هاي شايع گوارش، كبد و تغذيه كودكان ايران در تالار وحدت دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اطلاعاتي از كودكان سيستان و بلوچستان را در اين همايش به پزشكان و متخصصان ارائه خواهيم داد تا بتوانند به اتخاذ تصميمات خوب و اقدامات لازم براي بهبود وضعيت تغذيه كودكان منطقه كمك كنند.
وي گفت: همه بايد براي رفع مشكل سوء تغذيه كودكان در سيستان و بلوچستان فعاليت ها و اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانيم در آينده افراد سالم و بدون هيچ گونه بيماري تحويل جامعه دهيم.
وي به بازديد خود از مناطق حاشيه شهر چابهار اشاره كرد و گفت: زندگي حاشيه نشينان از نظر دسترسي به امكانات رفاهي نظير آب و برق در سطح خيلي پاييني قرار دارد اما از نظر بهداشتي با راه اندازي پايگاه سلامت به نسبت خوب است.
معاون بهداشتي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تصريح كرد: براي هر دو تا سه هزار نفر در شهر چابهار يك كارشناس مراقب سلامت و براي 30 تا 50 هزار نفر يك مركز سلامت با كادر متخصص انجام وظيفه مي كنند.
سياري بيان كرد: در مناطقي از سيستان و بلوچستان هر سال بيماري وبا و مالاريا داشته ايم كه با مراقبت هاي لازم كمتر شده است و در سال هاي آينده روند كنترل بيماري ها بهتر خواهد شد.
وي گفت: بيماري هايي مانند ديابت، سرطان، فشار خون و قند در سيستان و بلوچستان نسبت به ساير نقاط كشور كمتر است.
همايش ملي بيماري هاي شايع گوارش، كبد و تغذيه كودكان كه عصر سه شنبه با حضور دكتر غلامرضا خاتمي بنيانگذار طب گوارش و كبد كودكان ايران، دكتر علي اكبر سياري معاون بهداشتي وزير بهداشت و اساتيد برجسته رشته كودكان در تالار وحدت دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار آغاز بكار كرده است و تا 10 دي ماه ادامه دارد.
در اين همايش ملي قرار است 65 مقاله در قالب سخنراني در مدت سه روز توسط اساتيد برجسته سراسر كشور با موضوع بيماري هاي گوارش، كبد و تغذيه كودكان ارائه شود.
3043/3042/6081

سرخط اخبار استان‌ها