۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۸
کد خبر: 82144034
T T
۰ نفر

نجات جان 2 نفر از كانال آبياري كشاورزي در دزفول

۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۸
کد خبر: 82144034
نجات جان 2 نفر از كانال آبياري كشاورزي در دزفول

دزفول - ايرنا - حريم بانان شبكه آبياري شمال خوزستان 2 راكب موتورسيكلت را كه درون كانال آبياري كشاورزي سقوط كرده بودند نجات دادند.

مدير عامل شركت بهره برداري از شبكه هاي آبياري شمال خوزستان روز دوشنبه در خصوص اين حادثه به خبرنگار ايرنا گفت:حريم بانان اين شركت حين گشت زني در محدوده شبكه در نزديكي روستاي بنوت دزفول متوجه سقوط يكدستگاه موتورسيكلت در كانال آبياري كشاورزي شدند.
محمد اسلامي افزود:در پي اين حادثه حريم بانان شبكه آبياري دز با سرعت عمل و با استفاده از امكانات خود ، راننده و ترك نشين موتورسيكلت را كه يك زن بود سالم از بستر كانال آبياري خارج كردند.
وي با بيان ممنوعيت تردد در جاده هاي مجاور كانال هاي آبياري از اهالي منطقه خواست به منظور حفظ جان خود و جلوگيري از بروز حوادث ناگوار حريم كانال هاي آبياري را رعايت كنند.
مدير عامل شركت بهره برداري از شبكه هاي آبياري شمال خوزستان همچنين به 381 مورد گشت زني در سه ماهه نخست امسال اشاره كرد و گفت: در اين مدت تاسيسات شبكه هاي آبياري دز وكرخه شمالي بصورت روزانه و شبانه مورد بازديد قرار گرفته و تخلف صورت گرفته به حراست شركت گزارش شده است.
وي افزود:گشت ويژه حفاظت از شبكه هاي آبياري در بيش از يكهزار و 400 كيلومتر كانال و تاسيسات مربوطه در شبانه روز انجام مي شود.
اسلامي بيشترين نوع تخلف را تصرف حريم كانال و زهكش هاي آبياري عنوان كرد و گفت: در سه ماهه اول امسال 86 پرونده با موضوع تخلف از قبيل تصرف حريم،سرقت آب و خسارت به تاسيسات در محاكم قضائي تشكيل شده كه از اين تعداد در 45 مورد حكم قضايي صادر گرديد.
معاونت حفاظت و بهره برداري از منابع آب سازمان آب وبرق خوزستان از اقدامات شركت بهره برداري از شبكه هاي آبياري شمال خوزستان در حوزه حريم باني و جلوگيري از تخلفات قدرداني كرده است.
شبكه آبياري شمال خوزستان شامل شبكه هاي دز و كرخه شمالي با بيش از يكهزار و 400 كيلومتر كانال و زهكش نقش مهمي در اقتصاد كشاورزي شمال خوزستان دارد.
سالانه بيش از چهار ميليون تن انواع محصولات كشاورزي در شهرهاي دزفول ، انديمشك و شوش در شمال خوزستان توليد مي شود.
7278/6068

سرخط اخبار استان‌ها