دستور تخریب 210 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در باغات استان همدان قطعی شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، از حکم قطعی تخریب 210 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در باغات استان همدان خبر داد و تاکید کرد: تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در ایام ماه مبارک رمضان و بعد از این ماه اجرایی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان، رحیم برقی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: امسال 90 مورد قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در استان همدان انجام شده است که 80 مورد از قلع و قمع‌ها با توجه به اختیارات دادستان و بدون ارجاع به دادگاه و 10 مورد با حکم قطعی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 210 مورد حکم قطعی برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در استان همدان صادر شده که در ایام ماه مبارک رمضان و بعد از این ماه این احکام اجرا خواهد شد.


برقی، با بیان اینکه به اهالی و افرادی که ساخت و ساز غیر مجاز می‎کنند قطعاً اخطار داده می‌شود، یادآور شد: همچنین فشارهای از سوی وزیر و نمایندگان برای مماشات با اجرای احکام قلع و قمع صورت می گیرد که سازمان جهاد کشاوزی بدون توجه به این موارد اقدام به کار قانونی خواهد کرد.


ابراهیم فرامرزی، مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان نیز در جلسه گفت: سازمان جهاد کشاورزی تاکنون 125 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مستعد معادل 78 درصد را به سیستم آبیاری نوین مجهز کرده است.

وی افزود: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه اجرای 8 هزار و 470 هکتار آبیاری تحت فشار در استان همدان وجود داشت که با پیگیری صورت گرفته این میزان به 12 هزار هکتار رسیده است.


وی تصریح کرد: 78 درصد اراضی زراعی استان همدان زیر پوشش آبیاری نوین هستند و برای 22 درصد باقیمانده موانع و مشکلاتی وجود دارد و در برنامه کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند مدت زیر پوشش آبیاری نوین قرار می‎گیرند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =