۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶
کد خبر: 82431362
T T
۰ نفر
سرمازدگي 456 ميليارد ريال به مزارع و باغات شهرستان خنداب خسارت وارد كرد

اراك - ايرنا - سرپرست اداره جهاد كشاورزي شهرستان خنداب گفت: سرمازدگي در سال جاري 456 ميليارد ريال به مزارع و باغات شهرستان خنداب خسارت وارد كرد.

محمد شمسي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا بيان كرد: اين خسارت شامل 30 تا 55 درصد در مزارع گندم، 25 تا 70 درصد در مزارع جو و 80 درصد در مزارع كلزا است.
وي، كاهش 15 درجه اي هوا در آبان ماه را عامل اين مهم عنوان كرد و افزود: در سال جاري بر اثر وقوع اين سرمازدگي باغات هلو، شليل، شفتالو، گردو، انگور، زردآلو و بادام نيز از 15 تا 30 درصد دچار خسارت شده اند.
شمسي گفت: اختلاف نظر كشاورزان و بيمه گذاران در برآورد ميزان خسارت و ديركرد در پرداخت مبلغ خسارت توسط شركت هاي بيمه از جمله عوامل استقبال نكردن كشاورزان از بيمه محصولات و مزارع شده است.
سرپرست اداره جهاد كشاورزي شهرستان خنداب عنوان كرد: بر اساس گزارش موجود، بيمه در حال حاضر غرامتي به كشاورزان پرداخت نكرده و در حال بررسي و تعيين ميزان خسارت است.
شمسي خاطرنشان كرد: استان مركزي به دليل دارا بودن آب و هواي گوناگون در معرض حوادثي مانند تگرگ، سيل، سرما و گرما است كه اين موارد بروز موجب خسارت مي شوند بر همين اساس مي طلبد دستگاه هاي ذي ربط تمهيدات لازم را در راستاي كاهش خسارات ناشي از اين عوامل به كار گيرند.
شهرستان خنداب داراي 48 هزار هكتار اراضي، شامل 38 هزار هكتار محصولات آبي و 10 هزار هكتار محصولات ديم است.
شهرستان خنداب با جمعيت 58 هزار و 262 نفر در غرب استان مركزي واقع شده است و با توجه به ظرفيت هاي خاص منطقه يكي از قطب هاي كشاورزي و گردشگري طبيعي استان مركزي به شمار مي رود.
7114/ 6013/خبرنگار: شيما كريمي*** انتشاردهنده:مژگان حيدري

سرخط اخبار استان‌ها