۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۰
کد خبر: 82109350
T T
۰ نفر

مبارزه با آفت ملخ در حوزه منابع طبيعي آق قلا

۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۰
کد خبر: 82109350
مبارزه با آفت ملخ در حوزه منابع طبيعي آق قلا

گرگان – ايرنا – مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري گلستان گفت: مبارزه با آفت ملخ مراكشي با مشاركت دامداران در حوزه منابع طبيعي و آبخيزداري آق قلا و با همكاري فرمانداري و مديريت جهادكشاورزي شهرستان پايان يافت.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا ابوطالب قزلسفلو افزود: در سال جاري با مشاهده جمعيت ملخ در مراتع شمال آق قلا از سوي قرقبان ها و ماموران حفاظتي و ارايه گزارش مكتوب آن به اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان، عمليات مبارزه در سطح يك هزار و 886 هكتار از مراتع انجام شد.
وي با بيان اين كه قبل از عمليات كانون هاي آلوده شناسايي و اقدام به نصب پرچم سفيد شد، اضافه كرد: براي مبارزه با جمعيت ملخ مراكشي در كانون هاي آلوده در اين شهرستان از يك هزار و 53 ليتر سم موردنياز استفاده شده است.
به گفته وي در عمليات مبارزه با ملخ مراكشي به طورمتوسط روزانه از دو دستگاه سمپاش ويك دستگاه تانكرآب استفاده شد و سه نفر از كارشناسان مديريت جهادكشاورزي، دو نفر ازكاركنان منابع طبيعي و آبخيزداري آق قلا و مديرعامل شركت تعاوني چمنزار آلاگل، دامداران و كشاورزان منطقه، مزرعه نمونه ارتش وشركت شادي مهرهمكاري داشتند.
وي افزود: ملخ مراكشي از جمله آفت ها در استان گلستان محسوب مي شود كه در سال هاي اخير طغيان آن باعث خسارتي به مزارع و مراتع استان شده است.
شهرستان آق قلا در شمال استان گلستان و در 15كيلومتري گرگان (مركز استان) قرار دارد.
6204/1648

سرخط اخبار استان‌ها