۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۳۷
کد خبر: 82154397
T T
۰ نفر
رئيس كميسيون كشاورزي مجلس خواستار پرداخت بهاي گندم و جو به كشاورزان شد

تهران-ايرنا- رئيس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس به حضور وزير جهاد كشاورزي در جلسه امروز اين كميسيون اشاره كرد و گفت: دولت هرچه سريعتر بهاي گندم وجو خريداري شده را به كشاورزان پرداخت كند.

به گزارش ايرنا، علي محمد شاعري در خصوص جلسه امروز -دوشنبه-كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي بيان اين مطلب در ادامه افزود: محمود حجتي وزير جهادكشاورزي در ابتداي جلسه گزارشي از عملكرد بخش كشاورزي و برنامه هاي آينده اين حوزه ارائه كرد و سپس نمايندگان نيز دغدغه ها و مطالبات بخش كشاورزي را با ارائه سوالي مطرح كردند.
نماينده مردم نكا، بهشهر و گلوگاه،در مجلس ادامه داد: مهمترين موضوعاتي كه در جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفت،پرداخت بهاي خريد گندم و جو توسط وزارت جهاد كشاورزي بود كه در اين خصوص لازم به ذكر است تاكنون حدود 7 ميليون و ششصد هزار تن گندم از كشاورزان خريداري شد،كه تا كنون 45 درصد بهاي خريد گندم به كشاورزان پرداخت نشده است و دولت هم از منابع دولتي تنها 15 درصد به تعهدات خود عمل كرده است.
شاعري افزود: در سال جاري ما با افزايش 25درصدي در توليد گندم روبرو بوده ايم كه لازم است دولت هرچه سريعتر بهاي گندم وجو خريداري شده را به كشاورزان پرداخت نمايد و اين در حالي است كه بدهي دولت به كشاورزان بيش از 4 هزار ميليارد تومان است كه بايد در روزهاي آينده بابت خريد گندم پرداخت شود.

*واردات برنج از اول مردادماه ممنوع مي شود
وي ادامه داد: يكي از مشكلات ديگر كه در اين جلسه مطرح شد، موضوع جلوگيري از واردات بي رويه محصولات كشاورزي به داخل است كه در اين رابطه مقرر شد از اول مردادماه واردات برنج ممنوع شود و در خصوص واردات ساير محصولات هم مقرر گرديد وزارت جهاد كشاورزي پيگيري ها و كنترل هاي لازم را از طريق تصويب تعرفه هاي مناسب گمركي و برخورد با ورود محصولات كشاورزي قاچاق جهت تنظيم بازار انجام دهد.
نماينده مردم نكا، بهشهر و گلوگاه، در مجلس، افزود: موضوع ديگري كه در اين جلسه مورد توجه قرار گرفت، صادرات محصولات كشاورزي به بازارهاي كشورهاي منطقه از جمله كشور روسيه است كه در اين خصوص نيز پيشنهاد شد با تقويت تشكل هاي بازرگاني و صادراتي در بخش كشاورزي و تامين نقدينگي براي صادركنندگان با رعايت اصل كيفيت و قيمت رقابتي حضور ما در بازارهاي منطقه اي در بخش كشاورزي تقويت شود.
وي يادآورشد: افزايش بهره وري آب در بخش كشاورزي، توليد واكسن هاي مناسب براي مقابله و پيشگيري بيماري هاي واگير دار در بخش دام ، تنظيم بازار ، بهبود وضعيت مكانيزاسيون كشاورزي ، تامين تسهيلات لازم به منظور خريد به موقع محصولات كشاورزي ، پرداخت بيمه محصولات كشاورزي ، رفع تداخلات منابع طبيعي با مستثنيات مردم ، مقابله با آلودگي هاي محيط زيستي در مصرف كودهاي شيمايي و سموم شيميايي، حمايت از محصولات ارگانيك، توسعه اي محصولات گلخانه اي، كاهش بهره برداري از جنگل هاي شمال ، جلوگيري از تغييركاربري اراضي كشاورزي از جمله محورهاي مهم مورد بحث در جلسه ي امروز با وزير جهاد كشاورزي بود.
به گزارش خانه ملت، رئيس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس با بيان اينكه جلسه امروز كميسيون براي بررسي مشكلات كشاورزي، آب و منابع طبيعي بود گفت:علاوه بر وزير و معاونان وزارت جهاد كشاورزي، نمايندگان بانك هاي مركزي، كشاورزي و سازمان مديرت و برنامه ريزي كشور نيز در جلسه حضور داشتند.
سيام**3070**1449
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست