قیمت گوشت قرمز در یاسوج متناسب با قیمت دام زنده نیست

یاسوج- ایرنا- معاون صنف اتحادیه قصابان یاسوج گفت: بهای گوشت قرمز در این شهر متناسب با قیمت دام زنده نیست و افزایش آن برای رسیدن به قیمت واقعی الزامی است.

یونس جلالی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در فصل پاییز بهای دام زنده افزایش یافت اما قیمت گوشت بر اساس نرخ تعیین شده از قبل تغییر نكرده است.
وی گفت: بهای دام زنده هر كیلوگرم 105 تا 110 هزار ریال است كه بر اساس تحلیل های انجام گرفته قیمت‌های فعلی گوشت قرمز برای قصابان اقتصادی نیست.
جلالی مقدم افزود: بهای گوشت قرمز در شورای تنظیم بازار هر كیلوگرم بزغاله و بره 290 هزار ریال، گاو 250، گوساله 270 هزار ریال و بز و میش 230 هزار ریال تعیین شده اما این قیمت كه به دلیل برخی ناهماهنگی ها اجرایی نشده برای قصابان اقتصادی نیست و نیازمند بازنگری است.
البته برخی قصابان گوشت كم كیفیت بز و میش را تا 240 هزار ریال و گوشت بزغاله و بره را تا 300 هزار ریال به فروش می‌رسانند.
معاون اتحادیه صنف قصابان یاسوج بیان كرد: در نشست شماری از قصابان با مدیركل امور اقتصادی استانداری كهگیلویه و بویراحمد مقرر شد دوباره نرخ جدید گوشت قرمز بر اساس آنالیز جدید محاسبه شود.
وی گفت: قیمت فعلی گوشت بز و میش 21 هزار ریال، بره و بزغاله 270 هزار ریال، گاو 240 هراز ریال و گوساله 250 هزار ریال است.
در شهر یاسوج 84 قصابی وجود دارد و مصرف گوشت قرمز در این شهر بیش از گوشت ماهی است.
بر اساس اعلام سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد تولید گوشت قرمز در كهگیلویه و بویراحمد بیش از نیاز این استان است در حالی كه بخشی از تولید گوشت مرغ این استان از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود.
كهگیلویه و بویراحمد دارای 2 میلیون واحد دامی است و درعین‌حال شهروندان از گرانی گوشت قرمز گله مند هستند.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110

سرخط اخبار استان‌ها