۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۳۱
کد خبر: 82192686
T T
۰ نفر
شش هزار و 500 هكتار از اراضی كشاورزی استان تهران به شیوه نوین آبیاری می شود

تهران - ایرنا - رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران گفت: شش هزار و 500 هكتار از اراضی كشاورزی این استان تا پایان سال جاری تحت پوشش سامانه آبیاری نوین قرار می گیرند.

به گزارش ایرنا علی اشرف منصوری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های بخش كشاورزی شهرستان پیشوا در جمع خبرنگاران افزود: در صورت تامین 500 میلیون دلاری منابع لازم از صندوق توسعه ملی، بخش قابل توجهی از اراضی كشاروزی استان تهران به سامانه نوین آبیاری مجهز می شوند.
به گفته وی، پیشوا بزرگترین شهرستان گلخانه ای كشور است و برای توسعه واحدهای گلخانه ای این شهرستان هیچ محدودیتی برای ارائه تسهیلات وجود ندارد و در كوتاهترین زمان ، مجوز لازم برای راه اندازی گلخانه دراین منطقه ارائه می شود.
وی اظهار كرد: كمبود منابع آبی، اجرای دو پروژه مهم و اثرگذار ایجاد سامانه های آبیاری نوین و توسعه واحدهای گلخانه ای را در دستور كار سازمان جهاد كشاورزی استان تهران قرار داده و تلاش می شود تا با حمایت از كشاورزان ، این دو پروژه محوری در مناطق مختلف استان تهران اجرایی شود.
رئیس سازمان جهادكشاورزی استان تهران افزود: استان تهران در توسعه واحدهای گلخانه ای و توسعه شبكه های آبیاری نوین، از استان های پیشرو كشور محسوب می شود و از نظر سطح پوشش، اختلاف چشم گیری با سایر استان ها دارد.
منصوری گفت: افزایش 10 برابری بهره وری و كارایی مصرف آب در واحدهای گلخانه ای نسبت به فضای آزاد، افزایش 12 برابری تولید محصولات مختلف صیفی و سبزی و اشتغالزایی برای 25 تا 30 نفر در فصل برداشت به ازای هر هكتار از مزایای توسعه كشت گلخانه ای است.
وی از راه اندازی پایانه صادرات سبزی و صیفی استان تهران در شهرستان پیشوا به عنوان یكی از شاخصه های توسعه كشاورزی شهرستان یاد كرد .
تهرام/7254// 1625
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد