۳ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۲۲
کد خبر: 82085610
T T
۰ نفر
استاندار بر تخصيص آب مورد نياز استان  كردستان از محل سدها تاكيد كرد

سنندج- ايرنا- استاندار كردستان به صورت كامل و همه جانبه از اولويت تحقق تخصيص آب سدهاي موجود براي مصرف و توسعه بخش كشاورزي در استان دفاع كرد و خواستار تامين آب مورد نياز مصارف استان از محل اين سدها شد.

به گزارش ايرنا عبدالمحمد زاهدي روز دوشنبه در دومين جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان با بيان اينكه بايد ميزان تخصيص آب استان از سدها روشن و به دور از هرگونه ابهام باشد، گفت: يكي از سرچشمه هاي تامين آب كشور در كردستان واقع شده است و بر همين اساس ضروري است ابتدا بخش كشاورزي استان از اين منبع بهرمند شود و بعد از آن به استان‌هاي ديگر منتقل شود.
وي يكي از سياست هاي دولت در حوزه اقتصادي را افزايش بهره‌وري ذكر كرد و افزود: انتقال آب سدهاي كردستان براي مصرف بخش كشاورزي استان هاي ديگر در شرايطي كه دشت ها و باغات استان كردستان مستعد توسعه هستند عملا خلاف سياست بهره‌وري و نيازمند بازنگري است.
زاهدي با اشاره به اينكه نوعي بلاتكليفي در حوزه تخصيص آب از سدهاي كردستان وجود دارد تاكيد كرد: بايد به طور كامل و شفاف حق آب تخصيصي از سدها با درصد و ميزان مشخص در شرايط مختلف اقليمي در نظر گرفته شود كه اين كار عملا به رشد اقتصادي استان و كشور منتهي مي شود.
وي خواستار تلاش و جديت بيشتر مديران در بخش توزيع عادلانه آب شد و افزود : تمام مشكلات، واقعيت ها و نيازهاي استان در بخش آب به مسوولان ذيربط كشوري براي تصميم گيري انتقال داده خواهد شد.
استاندار كردستان در بخش ديگري از سخنان خود به نامگذاري سال جاري از سوي مقام معظم رهبري به سال 'اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل' اشاره كرد و گفت: تشكيل ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي و عملياتي شدن آن بشدت مورد تاكيد مسوولان ارشد نظام است كه بايد دستگاه ها و سازمان ها به اين مهم توجه ويژه نشان دهند.
هم اكنون هفت سد در دست بهره برداري و 10 سد در دست ساخت در استان كردستان وجود دارد.
3033/1904

سرخط اخبار استان‌ها