۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82377588
T T
۰ نفر
صادرات 390 میلیون دلار كالا به كشور عمان

زاهدان - ایرنا - رئیس اتاق مشترك بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران و عمان گفت: 148 میلیون دلار كالا در سال 1392 از ایران به عمان صادر شد كه در هفت ماه نخست امسال به 390 میلیون دلار رسید.

به گزارش ایرنا، محسن ضرابی روز شنبه در نشست كمیسیون روابط خارجی سیستان وبلوچستان در زاهدان اظهار داشت: پیش بینی می شود صادرات ایران به عمان تا پایان سال جاری به 600 میلیون دلار برسد.
وی یكی از دلایل افزایش صادرات ایران به عمان را ایجاد خط كشتیرانی مستقیم میان این 2 كشور در سواحل چابهار عنوان كرد.
ضرابی خاطرنشان كرد: با توجه به ظرفیت های كشور عمان، تمركز اصلی اتاق بازرگانی افزایش صادرات به این كشور است.
وی گفت: با وجود برخی مشكلات سیاسی در منطقه نتوانستیم به بعضی از بازارها كشورهای عربی حوزه خلیج فارس دسترسی پیدا كنیم.
ضرابی افزود: براساس توافق های صورت گرفته قرار است سرمایه گذاری مشترك میان ایران و عمان در منطقه آزاد چابهار انجام شود.
رئیس اتاق مشترك بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران و عمان گفت: با توجه به مذاكراتی كه با بانك های عمان انجام گرفته است پروژه هایی كه اقتصادی باشند حداقل 50 درصد تسهیلات را می توانند از بانك های این كشور دریافت كنند.
ضرابی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی كه در زمینه صادرات دارد مورد توجه اتاق بازرگانی مشترك ایران و عمان است.
وی تصریح كرد: ساخت پایانه صادراتی در جیرفت استان كرمان با هدف افزایش صادرات به كشورهای حوزه خلیج فارس در دستور كار قرار دارد.
وی افزود: اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان باید به خوبی ظرفیت ها و توانمندی های استان را به تجار كشور عمان معرفی كند.
وی خاطر نشان كرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه صنعت و معدن، گردشگری و شیلات دارد كه نیاز است این ظرفیت ها به تجار عمانی معرفی شود.
رئیس اتاق مشترك بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران و عمان گفت: بسیاری از كشورها تمایل دارند كه با ایران از طریق عمان به تجارت بپردازند و نیاز است تا اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان به این موضوع توجه كافی داشته باشد.
3213**3042 / 6075خبرنگار: اكبر نوری **انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد
۰ نفر