جلال پور خبر داد

تشکیل شورای مشترک ایران و مجارستان / همکاری‌های مشترکی دو کشور در تولید خودرو

رئیس اتاق بازرگانی از تشکیل شورای مشترک ایران و مجارستان خبر دادوگفت: دو کشور می توانند در زمینه تولید خودرو و ماشین آلات صنعتی همکاری‌های مشترکی را انجام دهند.

تشکیل شورای مشترک ایران و مجارستان / همکاری‌های مشترکی دو کشور در تولید خودرو
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران امروز درهمایش ایران و مجارستان که با حضور نخست وزیر مجارستان و هیئت همراه در اتاق ایران برگزار شد گفت: تفاهم نامه هسته‌ای فرصتی را فراهم کرد تا کشورهای اروپایی به جبران کاهش حضور خود در ایران فکر کنند.

وی با اشاره به اینکه دوره جدید در اقتصاد ایران آغاز شده  گفت: فعال شدن بخش خصوصی از نتایج مثبت تحریم‌ها در ایران بود و اینکه ریل توسعه اقتصاد ایران بر تکیه بر بخش خصوصی پیش می‌رود و کاهش اتکا به درامدهای نفتی مؤکد این موضوع است.

وی افزود: حال که موانع سیاسی د رحال رفع شدن است و زمینه همکاری‌های مشترک با سایر کشورها فراهم شده باید کشورهای دیگر به توسعه همکاری‌های خود با ایران به عنوان یک کشور پایلوت برای دسترسی به بازار بزرگ منطقه بی اندیشند

وی به سابقه همکاری‌های ایران و مجارستان اشاره کرد و گفت: تاکنون همکاری‌های ایران و مجارستان ودر حوزه‌های سنتی مانند مواد غذایی، دام و ماشین آلات بوده و درحال حاضر زمینه تداوم این همکاری‌ها و همکاری در حوزه‌های جدیدی فراهم شده است.

وی ادامه داد: رد حوزه های یاد شده باید تولید مشترک با نگرش صادرات صورت بگیرد و همچنین موضوع تکنولوژی محیط زیست با نگرش استفاده از انرژی‌های پاک و حفظ محیط زیست و تولید مدرن کشت گلخانه‌ای از زمینه‌هایی است که امکان همکاری‌های مشترک میان دو کشور وجود دارد

 جلال پور تصریح کرد: تولید مشترک در زمینه قطعات خودرو و ماشین آلات صنعتی از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 به گفته رئیس اتاق ایران توریست و گردشگری با توجه به تاریخ غنی ایران و باتوجه به اینکه امکان سفر اروپایی‌ها به کشورهایی مانند تونس و مراکش و الجزایر محیا نیست می‌تواند زمینه مناسبی برای توسعه همکاری‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمی تمامی در کشور وجود دارد به سرمایه گذاران مجارستانی می‌توانند دران حضور داشته باشند گفت: شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایران می‌توانند با شرکت‌های مجارستانی همکاری‌های مشترکی را آغاز کنند.

به گفته جلال پور در بخش توسعه روابط اقتصادی دو کشور اقدامات اولیه مناسبی صورت گرفته و استان‌های ایران قرار داد های همکاری با شهرهای مجارستان منعقد کرده‌اند که این موضوع نشان از تمایل برای توسعه روابط دو کشور دارد.

رئیس اتاق ایران گفت: یاد داشت تفاهم همکاری میان اتاق ایران و اتاق مجارستان و خانه ملی مجارستان باحضور نخست وزیر مجارستان امضا خواهد شد و امضای سه تفاهم نامه همکاری میان سه شرکت ایران و مجارستان مؤکد علاقه به توسعه روابط دو کشور است.


وی از تشکیل شورای ایران و مجارستان خبر داد وگفت: مراحل ابتدایان در حال طی شدن است و امیدواریم شاهد تشکیل نهاد مشابه در مجارستان باشیم.

 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، صنعت ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار