۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۲۸
کد خبر: 81946028
T T
۰ نفر
52 پروژه در بخش كشاورزي خراسان شمالي به بهره برداري رسيد

بجنورد- ايرنا- رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: به مناسبت دهه فجر 52 پروژه در بخش كشاورزي، دامي، صنعتي، عشاير، باغباني، آب و خاك به بهره برداري رسيد.

عبدالله يوسفي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: از اين تعداد 33 مورد مربوط به آب و خاك، هشت مورد در بخش توليدات دامي، پنج طرح در بخش صنايع، دو طرح در حوزه عشايري، سه طرح در بخش باغباني و همچنين يك طرح صندوق حمايت از بخش كشاورزي است.
وي ميزان سرمايه گذاري در اين پروژه ها را 268 ميليارد و 371ميليون ريال عنوان كرد و گفت: با اجراي اين پروژه ها براي 206 نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم شغل ايجاد شد و همچنين چهار هزار و 397 نفر نيز از اين طرح ها بهره مند شدند.
وي اظهار كرد: اين ميزان اعتبار نيز از محل ملي، استاني اختصاص يافته است.
وي گفت: اجراي آبياري تحت فشار، انتقال آب، كانال آب رساني، لوله گذاري، استخر پرورش ماهي، جاده بين مزراع، بسته بندي انواع ميوه، چيبس ميوه، پرورش گوساله از جمله طرح ها است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنانش گفت: بخش كشاورزي به عنوان يكي از بخش هاي مهم اقتصادي و اولويت اول صنعت توسعه اين استان است.
يوسفي افزود: در دو سال اخير در دولت تدبير و اميد قدم هاي خوبي در راستاي زمينه خود اتكايي و خودكفايي در اين استان برداشته شده است كه با اجراي طرح هاي محوري و اساسي باعث تحولات چشم گيري در عرصه توليد مايحتاج مردم شده است.
بخش كشاورزي استان خراسان شمالي 37.7 درصد از اشتغال را در خود داراست، صرفا 19 درصد از ارزش افزوده استان مربوط به اين حوزه بوده است.
در استان خراسان شمالي از جمعيت 917 هزار نفري بيش از 400 هزار نفر در قالب 117 هزار خانوار در روستاها سكونت دارند كه 344 هزار هكتار اراضي كشاورزي را با 82 هزار بهره برداري راهبري مي كنند.
سالانه در اين استان بيش از يك ميليون و 300 تا يك ميليون و 500 هزار تن انواع محصول باغي، زراعي و دامي توليد مي شود.ك/3
3007/6042

سرخط اخبار استان‌ها