تفاهم نامه همکاری استان زنجان با استان چلیابینسک روسیه امضاء شد

چمشیدانصاری استاندار زنجان، در حاشیه مراسم تبادل تفاهم نامه همکاری بین استان زنجان و استان چلیابینسک کشور روسیه اظهار داشت: بر اساس قراردادهای همکاری متقابل بین جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه در حوزه های مختلف اعم از فعالیت های صنعتی، کشاورزی، گردشگری، فرهنگی و ورزشی تفاهم نامه بین اینجانب و استاندار چلیابینسک، به امضاء رسید.

به گزارش خبر آنلاین ، استاندار زنجان  اظهار داشت: امیدواریم با قراردادهای تکمیلی بتوانیم زمینه توسعه علمی و مرتبط بین دو استان را بیش از پیش فراهم کنیم.

 انصاری با بیان اینکه اراده جدی بر توسعه روابط بین جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه وجود دارد گفت: امیدواریم بتوانیم این عزم و اراده را در مقام همکاری به مشارکتهای موثرتر بین دو طرف تبدیل کنیم.

بوریس دوبرونسکی استاندار چلیابیسک اظهار داشت: این سفر بعد از سه سال تلاش برای دیدارها در خصوص همکاری استان چلیابینسک با زنجان فراهم شد و امروز نتیجه خوبی از این سفر گرفتیم.

وی تأکید داشت: این دیدار زمینه همکاری دو استان، برای ارتقاء سطح زندگی مردم زنجان و روسیه را فراهم خواهد نمود.

استاندار چلیابینسک، پتانسیل استان زنجان در زمینه کشاورزی و آبزی پروری را مطلوب عنوان نمود و گفت: با توجه به ظرفیت خوب استان در زمینه تولید و پرورش ماهی، صادرات ماهی بصورت فریز شده به استان چلیابینسک اولین موضوعی بود که در توافقنامه مطرح شد.

وی در خصوص صنعت گردشگری و توسعه آن در استان زنجان اظهار داشت: علاقمندی در طرفین برای توسعه فعالیتهای گردشگری زمینه خوبی برای انعقاد توافق نامه در این موضوع شد.

بوریس دوبرونسکی اظهار امیدواری نمود: وجود معادن مختلف در استان زنجان و تولید ماشین آلات و دستگاههای مختلف در حوزه معدن در چلیابینسک، زمینه همکاری دو جانبه در این حوزه را فراهم نمود.

وی افزود: زنجان در تولید برق و سرب قطبی قوی است و ما می توانیم خریدار این محصولات باشیم.

به گفته استاندار زنجان، همکاری درحوزه معدن و تکنولوژی مرتبط با آن، پرورش ماهی و آبزی پروری، توسعه گردشگری بین دو طرف، همکاریهای بین دانشگاههای دو استان در زمینه مبادلات علمی، دانشجو و اعضای هیأت علمی چهار بخش مهم توافق نامه بعمل آمده بین استان زنجان و استان چلیابینسک می باشد.

انصاری در پایان خاطر نشان شد: تفاهم نامه های به امضاء رسیده 5 سال اعتبار دارد و این فرصت را فراهم می کند تا تفاهم نامه های جزئی در موارد مختلف و در مذاکرات بعدی به صورت نهایی تنظیم و مبنای عمل و اقدام بعدی ما باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =